مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس عنوان کرد: طبق آخرین اعلام و براساس مجوز وزارت بهداشت، ۵۹ شهر فارس از جمله کلان‌شهر شیراز در زمره شهرهای با وضعیت سفید قرار گرفته‌اند و از همین رو، جمعه ۱۶ خرداد نماز جمعه در شهرستان‌های اعلامی اقامه می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 02 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت‌الاسلام حسین ملک مکان سه‌شنبه ۱۳ خردادماه  ضمن اعلام این خبر افزود: شهرستان سرچهان نیز در فهرست شهرستان‌های با وضعیت سفید قرار گرفته و نماز جمعه در این ‌شهرستان نیز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های لار، گراش، مرودشت، جهرم، فسا و شهرهای توابع آن‌ها در وضعیت سفید قرار ندارند، گفت: این هفته نماز جمعه در شهرستان‌های یادشده اقامه نخواهد شد.

ملک مکان در ادامه از تمام نمازگزاران درخواست کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ازجمله زدن ماسک، داشتن دستکش، آوردن مهر و سجاده شخصی از منزل، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند؛ همچنین افرادی که سابقه بیماریهای قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلا از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.

وی اظهار داشت: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی، منوط به تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا است، مسوولان استانی یا مقامات شهرستان‌ها در این مورد تصمیم‌گیرنده نیستند و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس تابع اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس اضافه کرد: بر اساس اعلام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، فهرست شهرستان‌های سفید هر ۱۴ روز یک بار و فهرست شهرستان‌های زرد هر چهار یا پنج روز یک بار بازنگری می‌شود.

به گزارش ایرنا، براساس فهرست اعلامی وزارت بهداشت در ۱۲خردادماه، ۳۱ شهرستان فارس شامل آباده، ارسنجان، استهبان، اقلید، اوز، بختگان، بوانات، بیضا، پاسارگاد، خرامه، خرمبید، خفر، خنج، داراب، رستم، زرقان، زرین‌دشت، سپیدان، سرچهان، سروستان، شیراز، فراشبند، فیروزآباد، قیروکارزین، کازرون، کوار، کوه‌چنار، لامرد، ممسنی، مهر و نی‌ریز نماز جمعه اقامه خواهد شد.

بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی تا ۱۲خردادماه، ۲ هزار و ۹۷۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده اند. مجموع افراد مبتلا به بیماری کرونا در کشور به ۱۵۴هزار و ۴۴۵ نفر رسیده است، متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۱ بیمار جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هفت هزار و ۸۷۸ نفر رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار