شهرستان گراش در جنوب استان فارس که تا هفته گذشته آمار دو رقمی تعداد مبتلایان به کرونا را داشت اکنون از وضعیت سفید خارج شده و در وضعیت زرد قرار گرفته است ، مسوولان دانشکده پزشکی این شهرستان پیش بینی کرده اند با تداوم وضعیت فعلی گراش در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۵۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 03 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر طیبه مهروری، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اعلام کرد: برگزاری هرگونه مراسم و تجمع، زنگ خطری برای انتشار بیماری کرونا است، اما تصمیم‌گیری نهایی با ستاد کرونا شهرستان گراش است.گراش در اواخر اردیبهشت در وضعیت سفید بود، اینک دوباره به وضعیت زرد بازگشته است. تدوام این روند ممکن است وضعیت گراش را از زرد به قرمز تغییر دهد.

نظارت بازرسین بهداشت محیط بر اجرای پروتکل های بهداشتی در واحدهای اداری شهرستان گراش

 

در راستای تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در محیط های اداری، کارشناسان بهداشت محیط ، نظارت و پایش از ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان گراش را آغاز کردند.

رعایت فاصله گذاری اجتماعی جلوگیری از ازدحام ارباب رجوع در محیط اداره، رعایت نوبت دهی ؛ نحوه گندزدایی محیط، استفاده از وسایل حفاظت فردی توسط پرسنل ادارات و ارباب رجوع، انجام بخشی از خدمات ارائه شده دستگاه های اجرایی به مردم به صورت الکترونیکی و.... در این بازدیدها مورد پایش و نظارت قرار می گیرد.

دکتر محمد هادی مطلبی متخصص بیماری های عفونی بیمارستان گراش نیز با اشاره به عدم رعایت اصول پیشگیرانه توسط برخی افراد گفت: افزایش یک باره تعداد مبتلایان در این شهرستان زنگ خطر جدی است ، از مردم گراش مجددا در خواست می کنیم فاصله گذاری اجتماعی ، اصول پیشگیرانه و دوری از تجمعات ودروهمی ها را بسیار جدی بگیرند.

شهرستان های شیراز، مرودشت، آباده، لارستان، اوز، گراش، فسا و جهرم بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس را دارند؛ شمار مبتلایان در این شهرستان‌ها سه رقمی، در ۲۵ شهرستان ۲ رقمی و در شهرستان های خرامه و بختگان تک رقمی است.

طی ۲۴ ساعت گذشته تا امروز ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۱۱۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده اند. از بین مبتلایان جدید، ۵۴۱ مورد بستری و دو هزار و ۵۷۶ مورد از افراد معادل ۸۳ درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.مجموع بیماران کرونا در کشور به ۱۵۷ هزار و ۵۶۲ نفر رسیده است، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۹۴۲ نفر رسیده است.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.

برچسب ها: کرونا ، گراش ، وضعیت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار