دکتر هوشنگ جعفرپور معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی لارستان پیگیری کرد که این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت کشور از نظر تامین انسولین مناسب نیست، اظهار داشت: کمبود انسولین یک موضوع سراسری است.
کد خبر: ۸۵۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳ 03 June 2020

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: یکی از شهروندان با ارسال درخواستی، تقاضا دارد که موضوع کمبود «انسولین» در داروخانه های سطح شهر مورد پیگیری قرار بگیرد.

این شهروند با ارسال این مطلب که؛ بنده به عنوان یکی از شهروندان شهر لار، به مدت بیش از یک هفته است که برای تهیه انسولین به داروخانه های سطح شهر مراجعه کرده ام اما متأسفانه این دارو که یکی از نیازهای اساسی بیماران دیابتی است یافت نمی شود!

با اینکه بارها به داروخانه مراجعه کرده ام و حاضر هزینه ای بیشتر نیز بپردازم، اما متأسفانه با جواب منفی مواجه می شوم و می گویند که انسولین به دست آنها نرسیده است.

بنا به گفته پرسنل داروخانه، احتمالا هفته آینده انسولین به دست آنها می رسد. تا آن زمان ما باید چکار کنیم؟!

لطفا موضوع را پیگیری کنید.

خبرنگار میلاد لارستان این مسئله را از دکتر هوشنگ جعفرپور معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی لارستان پیگیری کرد که این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت کشور از نظر تامین انسولین مناسب نیست، اظهار داشت: کمبود انسولین یک موضوع سراسری است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مقداری کمبود در حوزه انسولین وجود دارد و به همین دلیل مجبور به سهمیه‌بندی آن شده‌ایم، افزود: در حال حاضر به هر نسخه فقط یک انسولین تعلق می گیرد.

جعفرپور با بیان اینکه در شهر لار فقط داروخانه معتمد انسولین را توزیع می کند، تصریح کرد: امید می رود موضوع کمبود انسولین تا هفته آینده برطرف شود.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اذعان به اینکه در حال حاضر یکی از انواع انسولین ها به نام «نوورپید» کمبود وجود دارد، خاطر نشان کرد: با نظر متخصص می توان از انسولین «رگولار» استفاده کرد.

این مسئول از مردم خواست ضمن درک شرایط موجود در این زمینه همکاری کنند تا بزودی توزیع انسولین در خراسان رضوی به روال قبل بازگردد.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
مشکل عدم نقدینگی برای داروخانه ها است . باید از شرکت توزیع نقدی خرید کنند یا چک یک ماهه و به بیمه داده شود و پول ان یک سال دیگر با کسورات به داروخانه توسط بیمه داده شود. پولی در داروخانه ها نیست که حتی چک های سه ماهه تعطیلی کرونا را پرداخت کرد و عدم همکاری بانک ها و شرکت های توزیع دارو با داروخانه ها.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار