رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز گفت: در پی انجام آزمایش کرونا از سه هزار راننده تاکسی و ۲ هزار راننده اتوبوس در شیراز، در مجموع نتیجه آزمایش ۴۷ نفر از آنها مثبت اعلام شده است.
کد خبر: ۸۵۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳ 05 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مسعود حسن شاهی، افزود: از این تعداد ۲۶ نفر از آنان راننده تاکسی و ۲۱ نفر از رانندگان اتوبوس درون شهری هستند.

وی بیان داشت: برای نخستین بار در کشور، طرح غربالگری و آزمایش رایگان کرونا از رانندگان ناوگان حمل و نقل مسافری شیراز از بیستم اردیبهشت ۹۹ در پایانه مرحوم زهتاب زاده آغاز شد و تاکنون از حدود پنج هزار راننده تاکسی و اتوبوس و درون شهری شیراز آزمایش گرفته شده است.

رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز ادامه داد: انجام آزمایش کرونا از حدود ۱۲ هزار راننده تاکسی دیگر این کلانشهر همچنان ادامه دارد.

حسن شاهی اظهار داشت: در مرحله نخست این طرح، رانندگان اتوبوس مورد غربالگری قرار گرفتند زیرا آنها برای ادامه همکاری ملزم به انجام آزمایش کرونا هستند اما در مورد رانندگان تاکسی این الزام وجود ندارد و این در حالی است که آزمایش کرونا آنها به صورت رایگان است و تمام هزینه‌های آن توسط شهرداری پرداخت شده است.

وی، با اشاره به اجرای پروتکل‌های بهداشتی در این زمینه گفت: متاسفانه نتیجه آزمایش کرونا یک و دو دهم درصد از رانندگان اتوبوسرانی شیراز یعنی ۲۱ نفر مثبت اعلام شده است.

او عنوان کرد: رانندگانی که مبتلا به کرونا هستند هم اکنون در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

حسن شاهی، با اشاره به انجام آزمایش کرونا برای ۱۲ هزار راننده تاکسی دیگر شیراز افزود: در حال حاضر روزانه آزمایش کرونا برای ۴٠٠ نفر از رانندگان تاکسی انجام می‌شود و برای رعایت فاصله‌گذاری و جلوگیری از تجمع در این محل نیز اقداماتی اندیشیده شده و تا مشخص شدن نتیجه آزمایش تمام این رانندگان، حدود یک ماه زمان می‌برد.

رئیس سازمان حمل ونقل مسافر شهرداری شیراز اضافه کرد: مدیریت شهری شیراز، تکلیفی برای انجام آزمایش کرونا از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر ندارد اما برای ارتقای سطح سلامت شهروندان، مبادرت به انجام این کار کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ١٧هزار راننده در حوزه حمل و نقل عمومی این شهر فعالیت دارند که از این تعداد ۲ هزار نفر راننده اتوبوس و مابقی راننده تاکسی هستند.

حسن شاهی همچنین گفت: از ۱۲ هزار دستگاه تاکسی موجود در شهر شیراز، ۲ هزار دستگاه آن به دلیل فرسودگی از رده خارج شده و این در حالی است که با توجه به اعمال محدودیت سوار شدن سه مسافر در تاکسی‌ها به دلیل شیوع کرونا، عملا یک چهارم از درآمد آنها کم شده و به همین دلیل ما تمهیداتی را به صورت یارانه نقدی و غیر نقدی برای آنان در نظر گرفتیم.

تاکنون علاوه بر شیراز در شهرستان‌های، فسا، جهرم، لارستان، گراش، آباده، مرودشت، اقلید، استهبان، خرم‌بید، رستم، کازرون، فیروزآباد، کوه چنار، کوار، سپیدان، داراب، پاسارگاد، ممسنی، زرقان، لامرد، ارسنجان، سروستان، بوانات، نی‌ریز، مُهر، زرین‌دشت، قیروکارزین، بیضا، سرچهان، فراشبند، خرامه و بختگان بیماری کرونا شایع شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و چهار بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی ، نمازی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار