جهادگران مجمع حیدریون با مشارکت مردم و خیران با تهیه و توزیع آب میوه طبیعی بین بیماران مبتلا به کووید19، کادر درمانی و مدافعان سلامت با هدف تقویت سیستم ایمنی این افراد در مقابل ویروس کرونا اقدام می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳ 07 June 2020
جهادی از جنس آبمیوه برای شکست ویروسی  چغر

نیاز گلی: پس از شیوع ویروس کرونا و افزایش مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها، بار سنگینی از خستگی بر روی دوش کادر بهداشتی، درمانی و خدماتی بیمارستان‌ها قرار گرفته که بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت و همدلی مردم هستند.

در اوضاعی که کرونا همه جهان و مردم کشورمان را درگیر کرده، بسیاری از گروه‌های جهادی به اندازه وسع و توان خود، به بیماران و کادر بهداشتی درمانی که بیشترین زحمات را بر دوش دارند، خدمت می‌کنند.

برخی از جوانان اقدام به ضدعفونی مناطق محروم برای پیشگیری از کرونا کرده و عده‌ای دیگر از جوانان بنا به توصیه پزشکان و متخصصان تغذیه مبنی بر تأثیر مصرف آب میوه‌های طبیعی بر تقویت سیستم ایمنی همچنین بر بهبود هرچه زودتر بیماران، اقدام به تهیه و توزیع آبمیوه‌های طبیعی در شرایطی کاملاً بهداشتی کرده‌اند.

به سراغ یکی از جهادگرانی که به همراه دوستانش کارگاهی تشکیل داده و روزانه بیش از یک‌هزار بطری آب میوه را در اختیار بیماران و پرسنل بیمارستان‌های تهران قرار می‌دهند، رفتیم.

حیدر عیسایی جهادگر سلامت و مدیر گروه جهادی مجمع حیدریون با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی عهد آسمانی و مجمع حیدریون برای انجام این کار ادغام شده‌اند، می‌گوید: در راستای کمک به روند درمان بیماران مبتلا به کرونا و تقویت قوای جسمی کادر پزشکی به همت جهادگران این گروه‌ها روزانه آبمیوه طبیعی تهیه و به بیمارستان‌های تهران ارسال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال این فعالیت را شروع کرده‌ایم، ادامه می‌دهد: علاوه بر بیمارستان‌های سطح تهران، آب میوه‌های تهیه شده را در مراکز پرورشگاه‌ها همچنین بین کودکان کار و افراد کارتن خواب نیز توزیع می‌کنیم.

این جهادگر سلامت با اشاره به اینکه تا امروز با ۱۱بیمارستان برای توزیع آبمیوه طبیعی همکاری کردیم، در ادامه می‌گوید: میانگین تولیدات ما روزانه حدود چهارهزار لیتر آب میوه است که شامل آب سیب و هویج است و در کنار این کار، میوه‌های تازه نیز در بیمارستان‌ها توزیع می‌کنیم.

عیسایی می‌افزاید: ساعت کاری این مجموعه از ساعت ۵صبح تا ۳ بامداد یعنی ۲۲ ساعت است که طبق برنامه‌ریزی‌های دقیق زمان کاری را در سه شیفت تنظیم کردیم و در هر شیفت حدود ۲۰نفر فعالیت می‌کنند و با توجه به اینکه حجم تولید زیاد است تعدادی از نیروهای جهادی منزل نمی‌روند و به خاطر تعهد کاری شبانه‌روزی در محل فعالیت حضور دارند.

وی با بیان اینکه بستر را برای حضور و فعالیت همه هیأت‌ها در این محل فراهم کرده‌ایم، می‌گوید: روزانه میزبان سه هیأت هستیم و معمولا یک هیأت در شیفت ظهر و یک هیأت در شیفت شب در این محل حضور یافته و در این امر مشارکت می‌کنند.

مدیر گروه جهادی مجمع حیدریون ادامه می‌دهد: بسیاری از روحانیون، ذاکران و مداحان در این فعالیت جهادی مشارکت می‌کنند و در بحث اطلاع رسانی نیز اقدامات خوبی داشتند که این کار باعث همدلی و همبستگی بیش از پیش بین گروه‌های مذهبی و جهادی می‌شود چرا که با همدلی و یکپارچگی همه کارها خوب پیش می‌رود و نتایج رضایت‌بخش حاصل می‌شود.

عیسایی با بیان اینکه تمام این نیروها به صورت داوطلبانه و کاملاً خودجوش در این فعالیت‌ها مشارکت می‌کنند، اضافه می‌کند: تأمین هزینه‌های این کار توسط اعضای گروه و کمک‌های مردمی تأمین می‌شود و تاکنون از هیچ ارگان یا نهادی در این فعالیت درخواست کمک و همکاری نکرده‌ایم و تا پایان نابودی کرونا فعالیت‌های خود را ادامه خواهیم داد.

وی در پایان با بیان اینکه با مواسات و همدلی تمام افراد جامعه می‌توانیم از این شرایط بحرانی عبور کنیم، می‌گوید: در ادامه فعالیت‌های جهادی خود تهیه و توزیع بسته‌های موادغذایی برای نیازمندان را داریم تا بتوانیم گوشه‌ای از آلام هموطنان‌مان که از کرونا آسیب دیده‌اند کم کنیم.

تهیه و توزیع بسته‌های غذایی، توزیع غذای گرم در روستاها و ضدعفونی مناطقی از استان تهران و به ویژه روستاهای نیازمند جنوب تهران از موارد دیگری بود که این جهادگر سلامت در پایان به آن‌ها اشاره داشته و می‌گوید: در آستانه روز جهانی اهدای خون و مشکلاتی که در این حوزه احساس شد یکصد نفر از جهادگران برای اهدای خون ثبت‌نام کرده‌اند تا در این روز نیز با این اقدام برای یاری نیازمندان و بیماران قدمی برداریم.

اقدامات گروه‌های جهادی با کرونا شروع نشده و تمام نمی‌شود و همان‌طور که این گروه جهادی قبل از پدید آمدن این ویروس به روستاهای محروم سرکشی و به مشکلات مردم رسیدگی می‌کردند و با ورود این مهمان ناخوانده کار خود را با ضدعفونی محلات، معابر و بیمارستان‌ها شروع کرده و با توزیع آبمیوه طبیعی و میوه ادامه داده سپس توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی را برای کم کردن فشار اقتصادی در این روزها در دستور کار قرار دادند و خلاصه اینکه برای جهادگران زمان، مکان و جنس کار فرقی ندارد و برای حل مشکلات هموطنان و شهروندان در هر موضوعی حاضرند وارد عمل شده و هر کاری از دست‌شان برمی‌آید انجام دهند و اقدامات جهادگران مجمع حیدریون هم تا شکست نهایی کرونا ادامه دارد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/گ/س

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار