رحیمی با تاکید بر اینکه نباید انگیزه را از صادر کنندگان بگیریم، گفت: در بسیاری از کشور‌های دنیا سیاست‌های تشویقی علاوه بر کمک و حمایت از صادر کننده برای حفظ بازار انجام می‌شود که ما نیز باید قوانین دست و پاگیر را اصلاح و برای بهبود آن تلاش کنیم.
کد خبر: ۸۶۰۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 09 June 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: عنایت‌الله رحیمی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی فارس اظهار داشت: بخش ارزی صادرات استان فارس از یک حرکت رو به رشد برخوردار است، به گونه‌ای که در سال 98 با رشد 16درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بوده است.

وی با بیان اینکه بررسی و ایجاد بازار مصرف یکی از مواردی است که در سال جهش تولید باید به جد مورد توجه قرار گیرد، افزود: برای یافتن بازار مصرف از طریق صادرات باید با الزمات آن به خوبی آشنا شویم و استانداردهای کشورهای مقصد را رعایت کنیم.

رحیمی با تاکید بر اینکه نباید انگیزه را از صادر کنندگان بگیریم، گفت: در بسیاری از کشور‌های دنیا سیاست‌های تشویقی علاوه بر کمک و حمایت از صادر کننده برای حفظ بازار انجام می‌شود که ما نیز باید قوانین دست و پاگیر را اصلاح و برای بهبود آن تلاش کنیم.

استاندار فارس با اشاره به نقش صادرات در اشتغال و رونق اقتصادی استان از واگذاری اختیارات ملی به استان‌ها در راستای کمک به تولید خبر داد و افزود: تاکنون 500 اختیار ملی به استان‌ها واگذار شده و مسیر را برای تولید و صادرات هموارتر کرده است.

رحیمی همچنین با اشاره به این موضوع که صادرات محصولات کشاورزی یکی از اولویت‌های صادراتی استان است، گفت: بخش خصوصی و دولتی همکاری لازم را برای صادرات به موقع محصولات کشاورزی استان در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه جابجایی پول در حجم وسیع و غیر رسمی مشکل ایجاد می‌کند که باید در این خصوص با کمک قانونگذار چاره‌ای اندیشید، گفت: انتظار ما از اتاق بازرگانی افزایش مراودات با کشور‌های همسایه و کشور‌های مقاصد صادراتی است و ضمن اینکه نشست‌های لازم در سطوح ملی در خدمت آن‌ها خواهیم بود، حمایت همه جانبه‌ای از آن‌ها نیز خواهیم داشت.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بازار سرمایه پرالتهاب و پر رونق است و این روز‌ها نقدینگی زیادی جمع می‌کند که ما نیز باید از این بازار برای بهبود شرایط اقتصادی استان استفاده کنیم، تاکید کرد: این نقدینگی باید به سمت تولید برود.

استاندار فارس همچنین با بیان اینکه زمینه کاهش بروکراسی اداری در استان فارس وجود دارد، مصداق این مدعا را صدور مجوز‌های بی‌نام برشمرد.

 

برنامه‌ریزی برای افزایش 20 درصدی صادرات محصولات غیرنفتی

رئیس سازمان صمت فارس نیز در این جلسه گفت: صادرات محصولات غیرنفتی استان امسال با رشد 20 درصدی به رقم یک میلیارد و 906 میلیون دلار خواهد رسید.

ایزدی افزود: بخشی از این افزایش میزان صادرات به دلیل راه‌اندازی واحدهای تولیدی جدید مانند کارخانه کربنات سدیم، آلومینیوم جنوب و ذوب آهن پاسارگاد در استان است که علاوه بر اشتغالزایی خوبی که همراه داشته رونق اقتصادی استان را هم به دنبال داشته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار