دانشگاه علوم پزشکی شیراز نقش مردم در زمینه موفقیت در مهار و کنترل کرونا را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: لازم است مردم تنها برای کارهای واجب از منزل خارج شده و حضور غیرضروری در جامعه را به کمترین میزان برسانند.
کد خبر: ۸۶۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 09 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهرزاد لطفی  در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا افزود: رعایت نکردن اصول بهداشتی فردی و اجتماعی در روزهای اخیر یکی از مهمترین علت های افزایش موارد ابتلا به بیماری است و مردم باید در محیط های عمومی و شلوغ نظیر فروشگاه ها و وسایل نقلیه عمومی از ماسک استفاده کنند.

دکتر لطفی با اشاره بازگشایی مراکز خرید و دیگر صنوف، تنها راه مهار کرونا را رعایت دقیق پروتکل‌ های بهداشتی دانست و از مردم خواست تا در صورت بیرون آمدن از منزل، از ماسک استفاده کنند.

رییس دانشگاه ضمن اعلام انجام دو هزار مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، موارد مثبت قطعی و تجمعی مبتلایان در استان، ادامه ثبت داده ها در سامانه CORONA LAB در فارس، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

رییس دانشگاه بر تداوم همکاری و همدلی مسوولان استان با مجموعه سلامت برای مدیریت روند مهار کرونا تاکید کرد و از مردم و دستگاه های اجرایی استان خواست تا پایان شکست کرونا، مجموعه سلامت فارس را تنها نگذارند.

دکتر لطفی همچنین با اشاره به خطر اوج گیری دوباره این بیماری، یادآور شد: طی چند ماه اخیر، تیم های بهداشتی و درمانی، خدمات مجاهدانه ای برای مبارزه با کرونا داشتند که جا دارد مردم نیز با رعایت اصول بهداشتی، از شیوع این بیماری و تحمیل بار مضاعف به مجموعه سلامت بکاهند.

ستاد مدیریت بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین بر هوشیاری مسوولان دانشگاه در رابطه با ارایه اطلاعات به افراد ناشناس و پیشگیری از هرگونه سواستفاده تاکید کرد.

دکتر محمد رحمانیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز در این نشست ضمن ارایه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در راستای مقابله با کرونا در این شهرستان، از تلاش و همکاری اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مجموعه سلامت جهرم در مدیریت این بحران قدردانی کرد.

در این نشست اعلام شد : توجه به بالا گرفتن شیوع کرونا و از سر گیری موج دوم این بیماری خطرناک، بسیاری از شهرها و استان های ایران مانند هرمزگان در وضعیت قرمز به سر می برند. از شهروندان جهرمی خواسته شده از سفر های غیر ضروری موکدا بپرهیزند.شهرستان جهرم همچنان در وضعیت زرد قرار دارد و می بایست از کودکان، سالمندان و افراد با بیماری زمینه ای بیشتر مراقبت شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۴۳ بیمار جدید کرونا در کشور شناسایی شده و مجموع بیماران کرونا در کشور به ۱۷۳ هزار و ۸۳۲ نفر رسیده است. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند، مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۳۵۱ نفر رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار