دیروز نخستین دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای اکبر طبری برگزار گردید.
کد خبر: ۸۶۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 09 June 2020
محاکمه طبری یک اتفاق کم نظیر
 به گزارش تابناک تبریز، دیروز نخستین دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای اکبر طبری برگزار گردید. آقای طبری معاون اجرائی رئیس پیشین قوه قضائیه بود که در کیفرخواست او جمله سنگینی آمده است و همین جمله نشانگر اهمیت بالای این پرونده است. نماینده دادستان در جلسه دادگاه گفت ، حرف آقای طبری برای بدنه دستگاه قضائی در حکم حرف رئیس قوه بوده است .

اتهامات طبری عمدتا مربوط است به اخذ رشوه و زد و بندهای اقتصادی با مفسدین اقتصادی که پرونده شان در دادگاه ها جریان داشته است. طبری با اعمال نفوذ از جایگاه خود و در حالی که مستخدم دستگاه قضائی نبوده و مامور خدمت بوده است ، در روند پرونده ها اخلال ایجاد مینموده است و در چند مورد متهمین دانه درشت اقتصادی را از کشور فراری داده است.


حال با روشن شدن ابعاد اقدامات ایشان چند سال به عقب برگردیم .
در طول سالیان گذشته همواره اخبار دستگیری مفسدان اقتصادی دانه درشت توسط تلویزیون و رسانه های داخلی منعکس می گردیده است اما همیشه برای افکار عمومی این سوال باقی بود که چرا با این همه دستگیری ها و .. بازهم وضعیت فساد اقتصادی در جامعه روند کاهشی به خود نمی گیرد . یا مثلا این سئوال که چرا بعد از افشای فلان فساد اقتصادی متهم ردیف اول از کشور خارج می شود ...


حال با طرح شدن پرونده طبری به بخشی از این سئوالات می توان پاسخ داد.
اقدام آقای رئیسی در محاکمه آقای طبری علیرغم انتساب ایشان به رئیس مجمع تشخیص مصلحت فعلی کم نظیر است چه اینکه آقای آملی لاریجانی بعد از دستگیری طبری ، در بیانیه ای اعلام کرده بود که شخصا اتهامات ایشان را بررسی کرده و کذب بودن آنها برای ایشان محرز شده است. اما هیچ کدام از اینها سبب نشد تا حجه الاسلام رئیسی از اجرای عدالت و قانون کوتاه بیاید . امید است با مشخص شدن نتایچ این پرونده و با اطلاع رسانی مناسب از سوی دستگاه قضائی ، بخشی از اعتماد از دست رفته مردم به سبد نظام برگردد و این پرونده درس عبرتی باشد برای همه دلسوزان نظام که تصمیم نظام در مبارزه با فساد جدی است . هر کسی که میخواهد باشد در هر موقعیتی که هست ، مشمول این تصمیم نظام خواهد بود.

 

غلامرضا منصوری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :