کد خبر: ۸۶۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 10 June 2020
در جلسه نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آستانه‌اشرفیه، با اصحاب رسانه به برخورد جدی با قاچاق، زمین‌خواری، خرده‌فروشان مواد مخدر و نقش مهم رسانه در کاهش شایعات در جامعه تأکید شد.
افزایش ۱۰۴ درصدی کشفیات قاچاق در شهرستان آستانه‌اشرفیه

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، سرهنگ حمید محمدی نسب ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه هدف نیروی انتظامی ایجاد امنیت در جامعه است، اظهار کرد: مردم باید در جامعه احساس آرامش کنند واب همیشه عده‌ای سعی داشتند تا این آرامش را مورد خدشه قرار دهند که نیروی انتظامی با این افراد برخورد می‌کند.

وی یکی از مؤلفه‌های اصلی ناجا را مقابله با سرقت دانست و گفت: در سال گذشته ۳۸ درصد کاهش سرقت و در دستگیری سارقین ۳۶ درصد با افزایش مواجه بودیم که باید این آمار کاهش پیدا کند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آستانه‌اشرفیه، با اذعان به اینکه مهم‌ترین رویکرد نیروی انتظامی کاهش مبارزه با قاچاق در این شهرستان است، تصریح کرد: امسال ۴۴ درصد در تشکیل پرونده قاچاق و ۱۰۴ درصد در کشفیات قاچاق با افزایش مواجه بودیم که این افزایش آمار نشان‌دهنده برخورد جدی ناجا با افراد قاچاقچی و متخلفان است.

محمدی نسب با اشاره به نوع کالاهای کشف‌شده در آستانه‌اشرفیه خاطرنشان کرد: بیشترین کشفیات نیروی انتظامی مربوط به کالاهای پزشکی، پوشاک، تجهیزات کشاورزی بوده است.

وی با تأکید بر لزوم برخورد نیروی انتظامی با خرده‌فروشان مواد مخدر بیان کرد: بزرگ‌ترین معضل در یک جامعه اعتیاد و فروش مواد مخدر است که بر اساس آمار در حوزه کشف مواد مخدر با کاهش ۳۰ درصدی، دستگیری فروشندگان مواد مخدر با افزایش ۱۲ درصدی و دستگیری خرده‌فروشان با افزایش ۴۶ درصدی مواجه بودیم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آستانه‌اشرفیه، از برخورد جدی ناجا با مختل‌کنندگان آرامش جامعه خبر داد و افزود: عده‌ای در جامعه همواره به دنبال ایجاد رعب وحشت با انجام کارهایی به‌مانند حریق عمدی، قتل و اسیدپاشی بوده و در این حوزه با کاهش ۳۳ درصدی مواجه بودیم ولی باید با تلاش‌های بیشتر این آمار کاهش پیدا کند.

محمدی نسب با اذعان به اینکه وقوع جرائم از فضای حقیقی در حال تبدیل‌شدن به فضای مجازی است، تصریح کرد: وقوع جرم از طریق فضای مجازی راحت‌ترین راه کلاه‌برداری از مردم است که در حوزه دستگیری جرائم سایبری با ۲۰ درصد افزایش مواجه بودیم که باید کاهش این آمار باشیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص چگونگی برخورد نیروی انتظامی با معضل زمین‌خواری کفت: زمین‌خواری به مهم‌ترین دغدغه‌های مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه و گیلان تبدیل‌شده است که در این خصوص تاکنون ۴۹ هزار مترمربع از اراضی با میزان مبلغ ریالی هشت میلیارد تومان آزادسازی شده و تعداد زمین‌خواری در آستانه از ۶ مورد پارسال امسال به یک مورد رسیده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آستانه‌اشرفیه، نگاه نیروی انتظامی را نگاه فرهنگی نسبت به جامعه برشمرد و بیان کرد: عده‌ای از افراد تصور دارند که نگاه ناجا به جامعه سلبی است درحالی‌که این‌گونه نبوده و مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۹۷ دغدغه‌های خود را اعلام کرده و در این حوزه با پیشرفت ۷۴ درصدی مواجه بودیم.

محمدی نسب رسانه را پل مهم ارتباطی میان مردم و مسؤولان دانست و تصریح کرد: افراد بسیاری در فضای مجازی به دنبال سوءاستفاده از بعضی اتفاقات هستند که رسانه‌ها به‌عنوان زبان گویا و پل ارتباطی مردم با مسؤولان همواره از گسترش شایعات جلوگیری کردند که قطعاً در آینده ارتباط نیروی انتظامی آستانه‌اشرفیه با رسانه‌ها بیشتر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار