کد خبر: ۸۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ 31 August 2015

به گزارش تابناک تبریز  2 سال از عمر شورای چهارم گذشت وطبق اساس نامه داخلی شورای شهر تبریز، برای تعیین هیات رئیسه جدید انتخابات انجام شد که هیات رئیسه سال سوم نفر جدیدی را به خود دید و آن سردار جعفری است که با رای قاطع به عنوان نایب رئیسی شورا برای سال سوم برگزیده شد.به مناسبت انتخاب  سردار جعفری بعنوان نایب رئیسی شورا خدمت ایشان رسیدیم تا از حال و هوای شورا و انتخابات و برنامه هایشان برای سال سوم بپرسیم که در زیر ماحصل گفتگوی ما با ایشان آورده شده است.

همدلی در انتخابات حاکم بود

با گذشت دو سال ازعمر شورا، اعضا به یک شناخت نسبی از هم رسیده اند بطوری که با کاندیدا شدن بنده برای سمت نایب رئیسی اعضا لطف کردند و برایاین سمت نامزد نشدند و بدون هیچ تنشی بنده را با آرای مطلق بعنوان نایب رئیسی شورا انتخاب کردند.

بین اعضا تعامل برقرار است و ما دیگر هیچ تنش و دو قطبی گری در شورا نداریم و هدف همه اعضا آبادانی و پیشرفت شهری و حل مشکلات مردم عزیز می باشد.

قاعده مندی و برنامه محوری شورا برای سال سوم

همه اعضای هیات رئیسه متوفق القول هستند که عملکرد بهتری نسبت به سال های قبل داشته باشند. خود بنده که از جایگاه عضو شورا به هیات رئیسه انتقال یافتم نیز بهتر می توانم در برنامه ها و مصوبات نقش تاثیرگذاری ایفا کنم . با تجربه 35 ساله مدیریتی بنده در عرصه های مختلف ، برنامه محوری را برای سال سوم شورا بعنوان الگو در نظر گرفته ام.

کارشناسی عوارض- تعیین بودجه و نظارت سه وظیفه مهم شورای شهر است

در تعیین بودجه و عوارض و بالاتر از اینها در بحث نطارت نیز مقوله برنامه محوری برپایه دقت و سرعت را سرلوحه کارخود قرار می دهیم.

مابین شورا و شهرداری هیچ اختلافی وجود ندارد

ببینید در شورا مابین اعضای شورا و شهرداری تنشی وجود ندارد. بحث هایی بتبع صورت میگیرد. منابع محدود است و مشکلات زیاد . برای حل  مشکلات 20.000میلیار تومان بودجه نیاز است در حالی که بودجه شهرداری یک دهم آن است در نتیجه همه سعی میکنند که مشکلات را طبقه بندی  و براساس آن اولویت بندی کنند.

ساختار شهردای باید تغییر کند

ساختار شهرداری کهنه و پوسیده است و باید تغییرات اساسی در آن ایجاد شود.  ورود اعضای مومن و متعهد به بدنه شهرداری و تثبیت قوانین و مهمتر از همه اجرای یکسان قوانین از مهمترین خواسته های ماست. نظام ارزشیابی در شهرداری وجودندارد. و ضروری است که سریعا برای تحقق و ایجاد این مهم اقدام کنیم.

پرداخت حقوق کارگران شهرداری در اولویت است

درآمد شهرداری تنزل یافته ولی مجموعه شورا و شهرداری هیچ پروژه ای را تعطیل نکرده و هزینه هارا مدیریت میکنند. در این شرایط اولویت پرداخت با حقوق کارگران است تا هیچ کس به مشکل نخورد چون اگر حقوق  کارگر دیر شود ممکن است خانواده اش با بحران روبرو شود.

در تراکتور باید مدیر عامل در کنار تیم همیشه حضور داشته باشد

به نظر من برای کمک به تراکتور باید مدیریت  از مربی حمایت کرده و در کنار تیم حضور همیشگی داشته باشد تا حاشیه های آن را جمع کند. اگر تیم از این شرایط بیرون آید و بهترین بازی ها را انجام دهد ولی حاشیه ها کماکان وجود داشته باشد ویرانگر است. مدیریت باید همیشه همراه هوادار باشد .متاسفانه در بازی گذشته شعارهایی علیه مربی و مدیریت در ورزشگاه سر داده شد که خطرناک است.

با توجه به وامهای کلانی که شهرداری گرفته  و باز پرداخت آن نیز چندین سال ظول خواهد کشید، آیا به نظرتان با این بدهی، شهردار آینده با کمبود اعتبار روبرو نمی شود؟

ما هم در ابتدای کار شهرداری را با قرض میلیاردی تحویل گرفتیم . سعی میکنیم تا حد امکان با بانک ها سر این موضوع به تفاهم برسیم و با کمترین قرض مسئولیت را به آیندگان تحویل دهیم.

در دو سال سپری شده به صورت میانگین چه نمره ای به شهردار می دهید؟

در بحث های عمرانی نمره بالاتر و در بحث های نطارتی نمره پایینتر است ولی به صورت میانگین نمره 15 را به شهردار میدهم.

سوالات حاشیه ای:

چرا اتاق بعضی از اعضا شیک و اتاق بعضی از اعضا مانند شما محقر است؟

اعضای شورا، با قرعه کشی اتاق ها را انتخاب کردند. وقتی ما به عنوان اعضای شورا انتخاب شدیم برای تعیین اتاق ها از طریق قرعه کشی عمل کردیم.به همین خاطر است که بعضی از اتاق ها مانند اتاق بنده کوچک است. البته ساختمان  حاضر موزه شهرداری است و ما به دنبال تعیین ساختمانی برای  شورا هستیم و با انتخاب محل دایمی، اعضا در آنجا مستقر میشوند.

برنامه روزانه شما اکثرا به چه اوقاتی صرف میشود، چقدر میخوابید،چقدر روزانه باتلفن صحبت میکنید و چه زمانی را به خانواده اختصاص می دهید؟

بنده بعد از  اقامه نمازصبح از منزل خارج شده و بعد از ورزش صبحگاهی و میل صبحانه در منزل به دفترم در شورا می آیم و تا وقت نماز ظهر در خدمت ارباب رجوع هستم. بعد از نماز ظهر و  در منزل نهار را میل کرده و به مراسمات مختلف دعوت شده می روم و بعد از نماز مغرب هم به منزل رفته و با خانواده هستم.از تلفن نگویید که همیشه اوقات با آن در ارتباط هستم.

یک نوشته ای برروی درب اتاق سردار نظرم را به خود جلب کرد و آن جمله (( به علت اقامه نماز 20 دقیقه از ملاقات معذوریم)) بود. از فلسفه این نوشته پرسیدم که ایشان گفتند که برای دو منظور این جمله را نوشته ایم. یک به خودمان تذکر وقت نماز باشد و دیگری ارباب رجوع معطل نباشد و اطلاع از وقت ملاقات داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
به امید اصلاح هرچند مختصر شورا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :