اولین گردهمایی تخصصی روسای مراکز بهداشت دانشگاه های منطقه دو کشور، با محوریت بررسی تحول نظام سلامت در تالار شهریار دانشگاه تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 31 August 2015

به گزارش تابناک تبریز، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در آیین افتتاحیه این گردهمایی با تاکید بر اینکه باید از سوی وزارت علوم، چارت مراکز بهداشت و مشاوره دانشگاه ها تقویت شود، گفت: این مراکز در دانشگاه ها مظلوم واقع شده اند و باید بیش از اینها به جایگاه واقعی و اهمیت کار این واحد ها توجه شود.

دکتر حسین امامعلی پور، در ادامه افزود: در حال حاضر کاستی هایی در این مراکز در دانشگاه های سراسر کشور به چشم می خورد، که باید برای جبران کمبودها و ارایه خدمات بهتر و بیشتر اعتبارات لازم تخصیص داده شود.

به گفته وی، بیشتر خدمات این مراکز در خصوص سلامت جسمی و روانی دانشجویان است و بر همین اساس چون دانشجویان آینده سازان این کشور هستند، باید برای تامین سلامت دانشجویان از هیچ کوششی دریغ ننماییم.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز تصریح کرد: امروزه باید اولویت اصلی دانشگاه ها، توجه جدی به سلامت جسمی و روانی دانشجویان باشد.

دکتر حسین ساعی، دبیر مراکز بهداشت دانشگاه های منطقه دو کشور نیز مهمترین هدف از برگزاری این گردهمایی را هم اندیشی و بررسی طرح تحول نظام سلامت در دانشگاه های کشور بیان کرد و گفت: این گردهمایی با شرکت 60 نفر از روسا و کارشناسان دانشگاه های منطقه دو کشور برگزار شد.

به گفته وی، در این گردهمایی طرح تحول نظام سلامت، سیاست های بهداشتی قابل اجرا در دانشگاه ها، بیماری های شایع عفونی در خوابگاه های دانشجویی، روش کنترل مبارزه با حشرات موذی در خوابگاه های دانشجویی، ایمنی در آزمایشگاه های دانشگاه، تغذیه سالم در دانشگاه ها، روش کار با گلوکومتر، بررسی پیشنهادات روسای مراکز در مورد تحول نظام سلامت و ... مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

دکتر شهلا محمودی، دبیر اجرایی این گردهمایی نیز با تاکید بر اینکه اجرای تحول نظام سلامت در دانشگاه تبریز از اوایل امسال آغاز شده است، یادآور شد: در این راستا نیز اقدامات اولیه برای امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت دانشجویی این دانشگاه با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز آماده شده و بر همین اساس دوره های آموزشی کمک های اولیه، طرح آهن یاری و مکمل یاری برای دانشجویان دانشگاه تبریز آغاز شده است.

همین گزارش حاکی است: در این گردهمایی همچنین دکتریوسف مقدس تبریزی، رییس اداره سلامت و تندرستي وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر محمد صادق تبریزی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص طرح تحول نظام سلامت و ارتقای سلامت دانشجویان به ارایه مطالب خود پرداختند.

یادآور می شود: دانشگاه های منطقه دو کشور شامل دانشگاه های تبریز، شهید مدنی آذربایجان، صنعتی سهند، هنر اسلامی تبریز، ارومیه، صنعتی ارومیه، محقق اردبیل، زنجان، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، بناب و مراغه است.

روابط عمومی دانشگاه تبریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار