قائم مقام رییس سازمان غذا و دارو گفت: تولید ماسک صنعتی در کشور به بیش از ۲.۵ میلیون در روز رسید هر چند برابر با همین میزان ماسک‌هایی از طریق سیستم‌های خانگی و چرخ‌های خیاطی شرکت‌ها، تولید می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱ 22 June 2020

ابوالحسن گرجی در پارک فناوری سلامت اصفهان افزود: میزان تولید ماسک در کشور پیش از شیوع کرونا روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار بود اما اکنون با تولید بیش از ۲.۵ میلیون جزو کشورهایی هستیم که نیاز به ماسک نداریم اما هنوز برخی کشورهای اروپایی به آن نیاز دارند.

وی با بیان اینکه ما موفق به تولید لباس پزشکی با پارچه‌های تنفس پذیر تولید داخل در کشور شدیم، اظهارداشت: ما دپوی  راهبردی لباس پزشکی داریم بطوریکه در صورتی که پیک دوم کرونا بوجود آید بیش از ۱.۵ میلیون لباس آماده وجود دارد.

گرجی با اشاره به آماده‌سازی بیش از ۳۰ میلیون ماسک برای ذخائر راهبردی، اضافه کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و نامگذاری امسال به جهش تولید و همچنین کمک مردم، تولیدات خوبی در بخش ماسک‌های N۹۹، N۹۵ و سه لایه جراحی داریم و برخی شرکت‌ها موفق به طرای و ساخت دستگاه‌های جدید برای تولیدات فناورانه شدند.

وی به طراحی و ساخت دستگاه تولید ملت بلون (Melt blown) در اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: ما به این دستگاه برای تولید ماسک‌های پزشکی و رفع کمبود پارچه ملت بلون به شدت نیاز داریم.

قائم مقام رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه این سازمان و وزارت بهداشت به تسهیل فرایندهای تولید و عرضه به بازار محصولات داخلی کمک می‌کند تا جلوی واردات دستگاه‌ها و محصولات مشابه گرفته شود، گفت: با توجه به نامگذاری امسال به جهش تولید و دستورالعمل‌های موجود تا جایی که محصولات داخلی تولید می‌شود از واردات محصولات مشابه خارجی جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی از محصولات تولید شده دارای مجوز نیز پیش خرید شده است، افزود: بعنوان مثال تا کنون حدود ۲ هزار دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) برای عرضه به بیمارستان‌ها پیش خرید شده است.

گرجی همچنین با بیان اینکه هرگاه به اصفهان سفر می‌کنیم با دستاورد جدیدی در بخش تجهیزات پزشکی روبرو می‌شویم، اظهار داشت: باعث خرسندی است که شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور و تولیدی این استان دستگاه‌ها، کیت‌ها و ابزارهای مختلف در حوزه پزشکی تولید کرده و خودنمایی کاملی داشتند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: ماسک N95، لباس‌های یکسره "شیلد" و اقلام حفاظتی پزشکی از کشورمان به کشورهای منطقه صادر می‌شود.

سیدحسین صفوی افزود: در سال جاری می‌توانیم شاهد افزایش تولید این محصولات در کشورمان باشیم.

وی افزود: صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی از کشورمان در سال گذشته حدود ۲۵ میلیون دلار بود که نشان می‌دهد محصولات ایرانی دارای کیفیت قابل قبول صادراتی است.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط سخت تحریم‌ها، حفظ همین رقم افتخار است اما می‌کوشیم که از این میزان عبور کنیم.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی با بیان‌اینکه در ابتدای شیوع بیماری کرونا نیاز مُبرمی به برخی اقلام حفاظتی مانند ماسک N95 داشتیم، گفت: میزان تولید این نوع ماسک قبل از اسفند پارسال به ۱۵ هزار عدد در روز هم نمی‌رسید اما اکنون به ۲۰۰ هزار ماسک رسیده و امکان صادرات آن و برخی اقلام دیگر مانند لباس حفاظتی و کیت تشخیصی ایجاد شده که بازاریابی برای آنها در حال انجام است.

صفوی با اشاره به اینکه کشورمان یکی از تولیدکنندگان مواد اصلی و فیلتر ماسک‌های N95 و سه لایه مانند منسوج "مِلت بلون"(Melt blown) است، اظهار داشت: تاکنون دستگاه تولید ملت بلون از خارج وارد می‌شد اما بتازگی یکی از شرکت‌های اصفهان موفق به طراحی و ساخت این دستگاه شد و این ظرفیت در کشور بوجود آمد که ماشین‌آلات آن را تولید کنیم و تولید ملت بلون افزایش یابد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار