مديرحوادث و فوريت هاي پزشکي دانشگاه علوم پزشکي مشهد خبر داد:
طي 3 ماه امسال نيز بيش از 334 هزار مورد تماس برقرار شده است که حدود 11 درصد آن يعني 38 هزار مورد به ماموريت انجاميده است که 30 درصد آن مشاوره، 13درصد مزاحمت و 45 درصد تماس هاي نامربوط بوده است.
کد خبر: ۸۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳ 01 September 2015

مديرحوادث و فوريت هاي پزشکي دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: تعداد پايگاه هاي مورد نياز اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکي مشهد طبق برنامه ششم توسعه، 36 پايگاه اورژانس است و براي رسيدن به وضعيت مطلوب در مناطق زير پوشش‌به 80 دستگاه آمبولانس ديگر نياز داريم.

رضا وفايي نژاد ، مديرحوادث و فوريت هاي پزشکي دانشگاه علوم پزشکي مشهد روز گذشته در بازديد خبرنگاران از مرکز فرماندهي و عمليات اورژانس 115 شهرستان مشهد گفت: 106 پايگاه اورژانس در مناطق زير پوشش اين دانشگاه در خراسان رضوي فعال هستند که نيمي از آنها در شهر مشهد استقرار دارند و سالانه بيش از 190 هزار ماموريت اورژانس 115 انجام مي شود.

وي با اعلام کاهش 23 درصدي مزاحمت هاي تلفني اورژانس 115 گفت : اين کاهش به واسطه فرهنگ سازي رسانه ها و همکاري دستگاه قضايي طي شش سال گذشته است که تاکنون از 718 هزار مورد به 190 هزار تماس کاهش يافته است.

وي افزود: با هماهنگي بين دستگاه قضا، اطلاعات تماس افرادي را که اطلاعات نادرست به مراکز اورژانس بدهند به دادستاني مي دهيم و با دستور دستگاه قضايي نسبت به قطع وسيله ارتباطي فرد خاطي اقدام مي شود.

وي با بيان اينکه در کلان شهر مشهد حدود يک دقيقه از زمان مناسب اعزام اورژانس به محل اعلام شده فاصله وجود دارد، گفت: در شهر حدود 11 دقيقه و در جاده ها 16 دقيقه، زمان رسيدن آمبولانس به محل وقوع حادثه است که ترافيک سنگين شهري، کمبود پايگاه هاي اورژانس و ضعيف بودن فرهنگ رانندگي مردم، از دلايل تاخير در رسيدن آمبولانس است.

همچنین به گزارش خراسان رضوی، "علي صمدي" رئيس اورژانس 115 مشهد نيز با اشاره به 108 آمبولانس فعال در مشهد گفت: هنوز با کمبود 23 پايگاه اورژانس در شهرستان مشهد مواجهيم که بايد 16 پايگاه شهري و 7 پايگاه جاده اي ايجاد شود.

وي با بيان اينکه هدف اورژانس کاهش مرگ و مير و رساندن خدمات مراقبت پايه به بالين بيمار در حداقل زمان ممکن است گفت: در اورژانس 115 عمليات پشتيباني هوايي نيز براي مسافت هاي بيش از 50 تا 150 کيلومتر صورت مي گيرد که دو بالگرد يکي در اورژانس مشهد و ديگري در هوا نيروز آماده امداد رساني هستند.

صمدي افزود: از مرداد ماه سال گذشته که امداد هوايي راه اندازي شده، تاکنون 24 ماموريت اورژانس هوايي براي انتقال 27 مصدوم انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار