وزیر کشور از ایجاد مرکز بحران در محدوده فرودگاه امام خمینی با هدف افزایش ظرفیت خدمات رسانی در مواقع بحران خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 01 September 2015
رحمانی فضلی در برنامه نگاه 1 شبکه اول سیما در خصوص موضوع امنیت مرزهای کشور افزود: کشورمان جزء امن ترین کشورهای منطقه است و مشکل امنیتی نداریم البته باید بیشتر کار و رصدمان قوی تر شود. 

وی با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی تنوع مرزها و همسایگان شرایطی ایجاد کرده که متأثر از آن هستیم گفت: ما در بسیاری از نقاط مرزیمان علاوه بر اینکه مرز کشور خودمان را کنترل می کنیم به علت شرایط خاص همسایگان باید مرزهای آنان را نیز کنترل کنیم که البته با همه این مسائل به همت نیروهای مردمی و نظامی و انتظامی امنیت برقرار است. 

وزیر کشور گفت: امنیت پایدار مبتنی بر توسعه پایدار است به این معنا که چنانچه حداقل های زندگی مردم فراهم باشد به طور قطع امنیت تأمین می شود و امکان سربازگیری در حوزه های مختلف از جمله قاچاق ، ترور و شرارت وجود نخواهد داشت. 

رحمانی فضلی افزود: این حوزه ها ارتباط مستقیمی با فقر دارد و باید برنامه ریزیها در جهت ایجاد عدالت اقتصادی باشد. 

وی گفت: 50 درصد قاچاق سوخت را طی شش ماه کاهش داده ایم و این روند ادامه خواهد داشت. 

وزیر کشور در پاسخ به این سؤال که وضعیت ستاد کار مبارزه با مواد مخدر چگونه است؟ گفت: چنانچه تکنولوژی، ابزار و قوانین تقویت شوند و متولیان بتوانند حوزه های خود را مناسب کنترل کنند دیگر نیازی به ستاد نخواهد بود. 

رحمانی فضلی در پاسخ به این سؤال که اخیراً‌ شایعه وقوع زلزله در تهران قوت گرفته است گفت: در تهران و اطراف آن گسلهای فعالی داریم که روزانه به طور مرتب زلزله هایی کوچک در مقیاس 1 و 1/5 ریشتر رصد می شود که البته طبق نظر کارشناسان این اتفاق خوب است زیرا انرژی زمین تخلیه می شود و باعث می شود زلزله های بزرگی نیز پیش نیاید. 

وی افزود: زلزله در تهران شایعه است کارشناسان ما چنین چیزی را نمی گویند و نظر دانشگاه تهران هم همین است البته با توجه به گسلهای فعالی که در تهران داریم نباید بی خیال باشیم. 

رحمانی فضلی گفت: متأسفانه امکانات بحران در تهران با توجه به حجم جمعیت و احتمال خطر بسیار ناچیز است که این موضوع اخیراً در شورای عالی ستاد مدیریت بحران مطرح و مقرر شد تا مرکز بحرانی در محدوده فرودگاه امام خمینی ایجاد شود تا بتوانیم ظرفیت را 5 الی 6 برابر کنیم این در حالیست که ظرفیت فعلی ما 15 تا 20 درصد فضای فعلی را جواب می دهد. 

وزیر کشور در پاسخ به این سؤال که مطلبی از شما خبرساز شده مبنی بر اینکه گفته اید این دولت هشت ساله است و یک چهارم آن طی شده گفت: این موضوعی بود که در مصاحبه ای گفته شد و به من گفتند که نیمی از دولت تمام شده در این مدت چه کار کرده اید؟ که من با شوخی و خنده گفتم از کجا معلوم که نیمی از آن تمام شده اگر هشت سال باشد می شود یک چهارم که این شوخی بود و اتفاقاً‌ رسانه ها هم امانت داری کردند و انعکاس آن با همین شکل انجام شد. 

رحمانی فضلی گفت: البته برخی هم گفتند وزیر کشور می خواهد تقلب کند اولاً تا آن موقع معلوم نیست من وزیر باشم یا خیر در ضمن تقلب در انتخابات ایران امکان پذیر نیست البته شاید تخلفات جزئی ای انجام شود ولی تقلب به هیچ وجه. 

وی در پاسخ به این سؤال که چه اقداماتی در خصوص دو حادثه اسیدپاشی اصفهان و شیراز انجام شده گفت: موضوع حادثه شیراز بررسی و تحقیق شده و پرونده افرادی که در این اتفاق نقش و دخالت داشته اند در قوه قضائیه در حال رسیدگی است. 

رحمانی فضلی افزود: اما حادثه اصفهان که حادثه ای تلخ و ناگوار بود به طور مداوم مورد پیگیری رئیس جمهور نیز هست و این موضوع در دستور کار نیروی انتظامی و اطلاعات قرار دارد و تاکنون چند هزار نفر در این باره تحت نظر قرار گرفته اند که البته باید موضوع کاملاً مشخص شده و مسئولان مربوطه پاسخگو باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار