رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون جواز کسب 10 واحد از واحدهای میوه و تره‌بار به دلایل مختلف از جمله گرانفروشی باطل شده است.
کد خبر: ۸۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰ 01 September 2015
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون جواز کسب 10 واحد از واحدهای میوه و تره‌بار به دلایل مختلف از جمله گرانفروشی باطل شده است.

به گزارش فارس؛رضا البرزی با بیان اینکه 250 مغازه با جواز کسب در زمینه میوه و تره‌بار در همدان مشغول فعالیت هستند اظهار کرد: علاوه بر این تعداد 50 مغازه دیگر در زمینه میوه و تره‌بار در حال گرفتن جواز کسب هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون جواز کسب 10 واحد از واحدهای میوه و تره‌بار به دلایل مختلف از جمله گرانفروشی باطل شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان با بیان اینکه قیمت میوه و تره‌بار در بازار همدان بستگی به قیمت اولیه میوه وارد شده به میدان بار دارد گفت: واحدهای صنفی میوه و تره‌بار می‌توانند 15 تا 35 درصد سود نسبت به قیمت‌ میدان بار برای عرضه میوه و تره‌بار در مغازه‌های خود اضافه کنند.

وی با بیان اینکه قیمت میوه و تره‌بار روزانه و بستگی به عرضه و تقاضا دارد تصریح کرد: در حال حاضر سیب زمینی، خیار، هندوانه و یک سری میوه‌های پاییزه همدان در حال وارد شدن به بازار هستند.

البرزی خاطرنشان کرد: بازار میوه و تره‌بار همدان مشکلی از لحاظ عرضه میوه ندارد و میوه به صورت فراوان در بازار موجود است.

وی به قیمت پایین هندوانه در بازار همدان اشاره کرد و گفت: قیمت پایین هندوانه پاسخگوی هزینه‌های کشاورزان نیست.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار با اشاره به اینکه هر کیلو هندوانه برای به عمل رسیدن نیاز به 400 لیتر آب دارد بیان کرد: کاهش قیمت هندوانه نوعی هدررفت آب به شمار می‌رود که باید فکر جدی برای منابع آبی استان داشت.

وی ادامه داد: مشخص نشدن الگویی برای کشاورزان یکی از علل پایین آمدن قیمت هندوانه است که باعث می‌شود عرضه بیش‌تر از تقاضا صورت بگیرد.

البرزی یکی از مشکلات عمده در واحدهای میوه و تره‌بار را وجود وانت‌بارهای میوه در سطح شهر برشمرد و اظهار کرد: این وانت‌بارها علاوه بر مشکلات بهداشتی که در سطح شهر ایجاد می‌کنند باعث رکود در کسب و کار در بازار میوه و تره‌بار می‌شوند.

وی با بیان اینکه همدان دارای دو بازار بزرگ میوه و تره‌بار و بازارچه‌های مختلف در سطح شهر است عنوان کرد: همدان نیاز به وجود وانت‌بارها در سطح شهر ندارد و این وانت‌بارها باید ساماندهی شوند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان از شهرداری و پلیس راهور خواست هر چه زودتر وانت‌بارهای میوه سطح شهر را ساماندهی کنند.

وی به بازرسی‌های مستمر از واحدهای صنفی میوه و تره‌بار در سطح شهر اشاره کرد و گفت: روزانه قیمت واحدهای صنفی میوه و تره‌بار از سوی بازرسان اتحادیه مورد بازرسی قرار می‌گیرند و در صورت مغایرت با قوانین با آنها برخورد جدی می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار