تابناک تهران - کمتر فردی و کشوری در دنیا است که از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مطلع نباشد و حتی نسبت به ان اعتزاض نداشته باشد. ازجمله ان کمپین امضای دادخواست دستگیری بنیامین نتانیاهو در سفر به انگلستان است که با 100 هزار امضا قابل بررسی می‌شود و اکنون حدود 7000 امضا کم دارد.
کد خبر: ۸۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 02 September 2015
دادخواست اینترنتی از پارلمان انگلیس که در آن دستگیری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفر به این کشور به علت ارتکاب جنایات جنگی درخواست شده است، تاکنون به امضای حدود صد هزار نفر رسیده است.

به گزارش تابناک تهران این رقم امکان بررسی و بحث درباره دادخواست را در پارلمان انگلیس فراهم می کند ، دولت این کشور دستگیری نتانیاهو را هنگام ورود به لندن منتفی دانسته است.

دولت انگلیس در پاسخ به درخواست ها برای دستگیری نتانیاهو به علت کشتار فلسطینی ها در تهاجم سال گذشته اسرائیل به غزه اعلام کرد: « به موجب قوانین انگلیس و قوانین بین المللی، صاحبان مناصب معین در یک کشور، از جمله رؤسای جمهور، سران دولت، و وزیران امور خارجه آن کشور از مصونیت برخوردارند که شامل مصونیت از تعرض و مصونیت کامل قضایی است.»

در این دادخواست، دستگیری نتانیاهو  بر اساس قوانین بین المللی به علت «کشتار بیش از دو هزار غیرنظامی در سال 2014» خواستار شده است.

کمپین دستگیری نتانیاهو در انگلیس / 09300  امضا در اعتراض به جنایات جنگی / با 7000 امضای دیگر دادخواست بررسی می‌شود + لینک امضا

موران برنامه نویس این دادخواست گفت: «با وجود دیوید کامرون، نخست وزیر فعلی انگلیس، که از رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی حمایت کرد، و از آپارتاید موجود در اسرائیل نیز حمایت می کند، هرگز هدف این دادخواست محقق نخواهد شد. با این حال امضای این دادخواست این پیام روشن را القاء می کند که نتانیاهو مورد اسقبال مردم انگلیس نیست، و اینکه ما اقدامات وی را فراموش نکرده ایم.»

«کمپین همبستگی فلسطین»، «ائتلاف جنگ را متوقف کنید»، و «دوستان مسجدالاقصی» از این دادخواست حمایت کرده اند.

پیش بینی می شود همزمان با سفر نتانیاهو به انگلیس، اعتراضاتی علیه اسرائیل در این کشور برگزار شود.

گفته می شود ، محور مذاکرات نتانیاهو و کامرون، توافقنامه هسته ای ایران و روند سازش بین اسرائیل و فلسطین خواهد بود.

در حمله اسرائیل به غزه در ژوئیه پارسال، بیش از دو هزار و 160 فلسطینی که به طور عمده غیرنظامی بودند، کشته، و حدود 11 هزار نفر زخمی شدند.

https://petition.parliament.uk/petitions/105446/signatures/new
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار