سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان با برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی محلات شهر همدان به‌ویژه در مناطق حاشیه‌نشین شهر همدان باعث شور نشاط خاصی در جوانان شهر شده است.
کد خبر: ۸۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹ 02 September 2015
سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان با برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی محلات شهر همدان به‌ویژه در مناطق حاشیه‌نشین شهر همدان باعث شور نشاط خاصی در جوانان شهر شده است.

به گزارش مهر؛ پدیده حاشیه‌نشینی از پدیده ای شهری است که با توجه به رشد بی‌رویه شهرنشینی در ایران و وجود مهاجرت‌های روستا به شهر، شکل‌گرفته و گسترش‌یافته است.

در شهر همدان در حال حاضر جمعیت حاشیه‌نشینی به حدود ۲۰۰ هزار نفر رسیده و ۷۰ خانوار حاشیه‌نشین به بیش از ۵۰۰ خانوار تبدیل‌شده که این جمعیت نیاز به توجه مسئولین دارند.

مردمی که در حاشیه‌های شهر زندگی می‌کنند با مشکلات بسیار زیادی دست و پنج نرم می‌کنند و به علت نبود امکانات رفاهی و تفریحی در حاشیه‌های شهر، فرزندان این خانواده‌ها بیشتر به سمت اعتیاد حرکت می‌کنند و به‌نوعی تفریح این نوع جوانان مواد مخدرهای صنعتی و امروزی است.

باید پذیرفت که جوانان و نوجوانی نیز که در این مناطق زندگی می‌کنند همانند سایر شهروندان نیاز به امکانات تفریحی دارند و ورزش نیز در این میان می‌تواند یکی از بهترین تفریحات جوانان باشد و مسئولان باید به سمتی حرکت کنند که عدالت اجتماعی در تقسیم سرمایه‌های ملی در تمامی مناطق وجود داشته باشد.

چند سالی است که سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان در اقدامی مثبت در ابتدا فوتبال را وارد پیچ‌وخم محلات همدان کرد طوری که تب بالای این فوتبال تمامی جوانان شهر همدان و روستاهای اطراف را فراگرفت و از مدت‌ها قبل از برگزاری این مسابقات جوانان در محلات مختلف به دنبال بستن تیم خود بودند.

همچنین روستاهای مرکزی همدان نیز خود را درگیر این مسابقات کرده اند تا شور و شعف فوتبال محلات علاوه بر خود شهر همدان روستاها را نیز درگیر کند.

سال گذشته سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان قدم دیگری در این زمینه برداشت و مسابقات کشتی محلات را نیز به جمع ورزش محلات اضافه کرد تا دو ورزش محبوب یعنی فوتبال و کشتی، را برای سرگرمی جوانان همدان فراهم کند.

مسابقات کشتی محلات در اولین سال برگزاری خود ۱۷ تیم و ۲۵۰ کشتی گیر را به سمت خود کشید و باید تاکید کرد که کشتی همدان از سابقه بسیار دیرینه ‌ای در کشور برخوردار است اما متکی بودن به چند نفر مدال ‌آور باعث می ‌شود که آینده کشتی همدان در خطر جدی قرار بگیرد و اگر امروز به فکر پشتیوانه‌ سازی برای این ورزش نباشیم در آینده همدان حرفی برای گفتن در این ورزش در کشور ندارد.

اما امسال سازمان فرهنگی ورزش شهرداری همدان پا را از این نیز فراتر گذاشت و نخستین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی محلات شهر همدان افتتاح کرد.

در طول این المپیاد ورزشی بیش از ۳۵۰۰ نفر در رشته های فوتبال، کشتی، والیبال، دوچرخه سواری(آقایان) و والیبال و دارت(بانوان) حضور داشته باشند که اقدامی بزرگ در این زمینه است.

امسال فوتبال محلات رنگ و بوی بسیار حرفه ای تری را نسبت به گذشته خود گرفته است و نرم افزاری بسیار جامع اسامی بازیکنان، مربیان و سرپرستان تیم ها را وارد سیستم جامع باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری همدان می کند تا بازیکنی نتواند در چند تیم بازی کند.

همچنین زمین های این مسابقات نسبت به گذشته وضعیت مطلوب تری را پیدا کرده اند و خود سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان نیز چند زمین را برای برگزاری مراحل پایانی این مسابقات احداث کرده است.

خبرگزاری مهر برای بررسی وضعیت برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی محلات و به ویژه فوتبال محلات گفتگویی را با مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان انجام داده است.

در سال جاری برای نخستین بار المپیاد فرهنگی ورزشی محلات شهر همدان با اضافه کردن رشته های دوچرخه‌ سواری محلات در بخش آقایان، دارت و والیبان بانوان در حال برگزاری است

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان در گفتگو با خبرنگار مهر در همدان با اشاره به حمایت‌ های شورای اسلامی و شهرداری همدان در چند سال گذشته و همچنین امسال از ورزش محلات، اظهار داشت: در سال جاری برای نخستین بار المپیاد فرهنگی ورزشی محلات شهر همدان با اضافه کردن رشته های دوچرخه‌ سواری محلات در بخش آقایان، دارت و والیبان بانوان در حال برگزاری است.

امیر حسین اسکندریان افزود: در این المپیاد شاهد برگزاری هفتمین دوره مسابقات فوتبال محلات، دومین دوره مسابقات کشتی محلات، اولین دوره مسابقات والیبال محلات، اولین دوره مسابقات دوچرخه سواری محلات در بخش آقایان و اولین دوره مسابقات والیبال محلات و اولین دوره مسابقات دارت محل در بخش بانوان در همدان هستیم.

وی با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات کشتی محلات در همدان گفت: سال گذشته ۲۰۰ میلیون ریال سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان برای برگزاری کشتی محلات هزینه کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: سال گذشته نخستین دوره لیگ مسابقات کشتی محلات شهر همدان جام شهید خادم همدانی با حضور ۱۷ تیم از نقاط مختلف شهر همدان که هر تیم با نام یک شهید نام ‌گذاری شده بود با حضور ۲۵۰ ورزشکار کشتی ‌گیر برگزار شد.

اسکندریان با بیان اینکه لیگ کشتی محلات همدان مانند نگینی در کشور می ‌درخشد، بیان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات استعدادیابی از استعدادهای نهفته در محلات همدان و هدف دوم پر کردن اوقات فراغت جوانان برای دوری از معضلات اجتماعی و دوری از هنجارهای اجتماعی بوده است.

وی یادآور شد: برگزاری مسابقات کشتی محلات باعث می شود تا استعدادهایی از این مسابقات به کشتی استان معرفی شود که در آینده کشتی همدان را خواهند ساخت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان با اشاره به برگزاری هفتمین دوره مسابقات فوتبال محلات گفت: امسال نیز فوتبال محلات همدان با حضور ۱۰۰ تیم در ۱۰ زمین خاکی همدان که مناطق زمین های میزبان، زمین پل هوایی، زمین تفریجان، زمین حصار، زمین الوند، زمین صدر، زمین قاسم آباد، زمین سرباز، زمین چیت سازان، زمین شورین، زمین دیزج و و زمین محمدیه بعنوان ذخیره است آغاز شد.

اسکندریان عنوان کرد: دوره مقدماتی این مسابقات به پایان رسیده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مراحل پایانی این مسابقات در زمین‌های شهرداری در جاده رباط مراحل بعدی مسابقات برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به امکاناتی که سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان در اختیار تیم‌ها قرار می‌دهد، بیان کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان به طور رایگان البسه ورزشی و توپ در اختیار تیم‌ها قرار داده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان ادامه داد: همچنین بازیکنان تمامی تیم ها به‌طور رایگان زیرپوشش بیمه ورزشی قرارگرفته‌اند.

اسکندریان بابیان اینکه ورزش محلات شهر همدان از رده سنی نونهالان شروع می‌شود و تا قهرمانی ادامه دارد، گفت: در آینده‌ای نزدیک افراد بسیاری از ورزش محلات به مراحل قهرمانی راه می‌یابند.

وی عنوان کرد: در ورزش محلات مهم‌ترین هدف برقراری عدالت اجتماعی در تقسیم امکانات ورزشی بین محلات همدان است که در هر سطح و قشری قرار دارند و در این زمینه بالا و یا پایین‌شهر بودن به‌هیچ‌وجه ملاک نیست.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان با اشاره به سایر اهداف ورزش محلات گفت: دوری جوانان از معضلات اجتماعی، ترویج فرهنگ ورزش در بین محلات همدان، پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و پیدا کردن استعدادهای ورزشی مهم‌ترین هدف در شکل‌گیری ورزش محلات است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار