رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تمامی فعالیت های کشاورزی این سازمان در زمینه صرفه جویی و بهینه سازی مصزف آب کشاورزی با هدف احیای دریاچه ارومیه می باشد.
کد خبر: ۸۷۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 02 September 2015

به گزارش تابناک تبریز، مهندس کریم مهری در حاشیه بازدید از طرح های الگوی کشت اجرا شده در بخش صوفیان شهرستان شبستر در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: موضوع انتقال آب با لوله، اصلاح الگوی کشت و نیز اجرای طرح های نوین آبیاری تحت فشار از اولویت های این سازمان در راستای مدیریت مصرف بهینه آب کشاورزی و احیای دریاچه ارومیه می باشد.

وی با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه از دغدغه های مهم این سازمان است افزود: در حال حاضر دولت 85 درصد اجرای طرح های آبیاری را بلاعوض پرداخت می نماید .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تاکید کرد: ما ناچاریم که در راستای احیای دریاچه ارومیه که زیستگاه حیاتی استان ما و سایر استانهای همجوار می باشد در مصرف آبهای کشاورزی، صنعتی، بهداشت و شرب نهایت صرفه جویی را داشته باشیم.

مهندس مهری تصریح کرد: در راستای اصلاح تغییر الگوی کشت باید گیاهان با نیاز آبی بالاحذف وکشت گیاهان با نیاز آبی کم جایگزین شود تا در جهت صرفه جویی و استفاده بهینه از آب کشاورزی قدم های موثری برداشته شود که در این راستا در سالجاری به میزان یک هزار و 800 هکتار کاشت محصولات پیاز وسیب زمینی کاسته شده و به جای آن دانه های روغنی ازجمله کلزا و گلرنگ کشت گردیده است.

وی در پایان افزود: این سازمان از کشاورزانی که متقاضی طرح تجمیع اراضی، برای یکپارچه سازی و اجرای طرح های نوین آبیاری می باشند استقبال می نماییم و اینگونه افراد در الویت پرداخت تسهیلات بلاعوض سازمان می باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :