پویش «کرونا اَنگ نیست» در شهرستان داراب راه اندازی شد
کد خبر: ۸۷۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴ 21 July 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: ابراهیم رسولی، رئیس مرکز بهداشت شهرستان داراب گفت: رفتار‌های نادرست برخی افراد باعث شده که ابتلا به ویروس کرونا به عنوان یک اَنگ اجتماعی دیده شود تا یک بیماری؛ همین موضوع باعث مخفی کردن بیماری کووید۱۹ از سوی بسیاری از افراد مبتلا به کرونا و در نتیجه رعایت نکردن اصول قرنطینه و ایزوله خانگی شده است.
وی ادامه داد: این رفتار‌های نادرست از سوی برخی افراد، افزایش شیوع بیماری کووید۱۹ را به دنبال داشته است.
رئیس مرکز بهداشت داراب تاکید کرد: هر کسی ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شود، بنابراین نباید با مخفی کردن آن، سلامتی خانواده و اطرافیان خود را به خطر بیاندازیم.
رسولی با بیان اینکه هیچ فردی دوست ندارد که باعث شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه شود و ممکن است به طور ناخواسته به این ویروس مبتلا شود، ادامه داد: باید باورهایمان را تغییر دهیم، بر همین اساس، با راه اندازی این پویش، برای تغییر این تفکر اشتباه تلاش می‌کنیم.
وی اضافه کرد: در این پویش با معرفی افراد مبتلا به کرونا که در قرنطینه خانگی هستند، اهدافی شامل ایزوله خانگی و خودقرنطینگی، از بین بردن تفکر اَنگ بودن بیماری کووید۱۹، پرهیز از مخفی کردن بیماری و استفاده از ماسک دنبال می‌شود.
رئیس مرکز بهداشت داراب افزود: بیماری کووید۱۹ اَنگ نیست، پس با مخفی کردن آن و پرهیز از خودقرنطینگی، سلامتی خانواده و اطرافیان را به خطر نیاندازیم.

برچسب ها: کرونا ، پویش ، داراب ، بیماری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار