معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس گفت: اقشار مختلف جامعه باید ضمن حفظ هوشیاری، از ورود افراد ناشناس با عنوان فالگیر، رمال و دعانویس به منازل خود جلوگیری کنند.
کد خبر: ۸۸۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 30 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس با اشاره به اینکه شهروندان از ورود افراد ناشناس به داخل منزل خودداری کنند، اظهار کرد: یکی از روش‌هایی که کلاهبرداران از ناآگاهی شهروندان سوء استفاده کرده و پول‌های کلانی را از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند؛ دعانویسی، رمالی، طالع بینی، طلسم، فال قهوه و موضوعاتی مشابه این عناوین است.

او افزود: شیادان به بهانه‌های رفع بیماری، گرفتاری، مشکلات خانوادگی و بخت گشایی به در منازل شهروندان مراجعه می‌کنند و خود را فردی دارای قدرت‌های خارق العاده و توانایی‌های معنوی معرفی می‌کنند و با فریب افراد و استفاده از روش‌هایی از قبیل تعریف از خود، تهدید فرد به استفاده از قدرت‌های جادویی و دادن اطلاعات کذب و دروغ زمینه جلب اعتماد او را طرح ریزی و علاوه بر سرقت وسایل منازل، از شهروندان پول‌هایی گاه به مراتب کلان درخواست می‌کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اقشار مختلف جامعه باید ضمن حفظ هوشیاری خود از ورود افراد فالگیر، رمال و دعانویس به منازل خود جلوگیری کنند، تصریح کرد: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که افراد رمال و فالگیر هیچ کمکی برای رفع مشکلات، بیماری‌ها و گرفتاری‌های خانواده‌ها نکرده و هدف آن‌ها کسب درآمد از طریق فریب مردم بوده و چه بسا زمینه ساز مشکلات و گرفتاری‌های دیگری برای خانواده‌ها خواهند شد.

سرهنگ محمدی تاکید کرد: شهروندان با تقویت باور‌های دینی و افزایش آگاهی، راه سوء استفاده و سودجویی را از این کلاهبرداران گرفته و به تبلیغاتی که از طریق مردم و فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اعتماد نکرده و فریب نخورند.

معاون اجتماعی پلیس فارس از شهروندان خواست ضمن جدی گرفتن هشدار‌های پلیس، به هیچ وجه به افرادی که هویت واقعی آن‌ها را نمی‌شناسند اعتماد نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، سریعاً مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ با ماموران انتظامی در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار