مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از تشکیل ستاد عدالت آموزشی در آموزش و پرورش مازندران خبر داد و گفت: ایجاد فرصت برابر برای دانش‌آموزان استان و انتقال مدرسه به خانه افرادی که توان حضور در مدرسه را ندارند، از اهداف این طرح است.
کد خبر: ۸۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ 03 September 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، سیدعلی قاسمی عصر امروز در نخستین گردهمایی دانش‌آموختگان و آموزگاران مدرسه امیر معزی نخستین دبیرستان سوادکوه با تقدیر از برگزاری این گرد‌همایی به اهمیت توجه به گذشته برای دست‌یابی به تثبیت فرهنگی اشاره و اظهار کرد: گذشته مسیر و چگونگی دست‌یابی به اهداف را به ما نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه رجوع به سوابق فرهنگی برای ملتی که دارای سوابق فرهنگی عمیق است، موجب تعمیق باورهای آن ملت را فراهم می‎کند، افزود: فرهنگ غنی، ملت را به جلو می‌برد و آن ملت خود را نمی‌بازد که این هدف مهم به دلیل هویت ملی با پشتوانه فرهنگ غنی است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر اینکه تقویت آموزه‌های فرهنگی از وظایف آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: فرهنگ و آداب و رسوم و ساز‌ها و آواز‌ها که به ما ارث رسیده است را باید به فرزندان‌مان منتقل کنیم.
این مسئول با اشاره به فواید برگزاری گرد‌همایی‌هایی مانند نخستین گردهمایی دانش‌آموختگان و آموزگاران مدرسه امیر معزی، بیان کرد: تنفس در فضای مدرسه و حفظ فرهنگ و انتقال آن به آیندگان به اتحاد ملی و وحدت عمومی منجر می‌شود و به تعبیر مقام معظم رهبری ملت به همدلی می‌رسد.
قاسمی با بیان اینکه مدرسه باید موجب ارتقای جامعه شود، از تشکیل ستاد عدالت آموزشی در آموزش و پرورش مازندران خبر داد و اضافه کرد: ایجاد فرصت برابر برای دانش‌آموزان استان و انتقال مدرسه به خانه افرادی که توان حضور در مدرسه را ندارند، از اهداف طرح ستاد عدالت آموزشی در آموزش و پرورش مازندران است.
در این مراسم دبیر اجرایی نخستین گردهمایی دانش‌آموختگان و آموزگاران مدرسه امیر معزی نخستین دبیرستان سوادکوه با اشاره به برنامه‌های روز همایش، گفت: به صدا درآمدن زنگ مدرسه و قرائت قرآن و قرائت انشا در زنگ اول توسط یکی از دانش‌آموزان و پخش کلیپ و به صدا در‌آمدن زنگ تفریح و پذیرایی از میهمانان در فضای بیرون مراسم ادامه یافت.
سیدداوود رسولی به اجرای شعر مازندرانی و موسیقی محلی و سخنرانی موقعیت جغرافیایی و تاریخی منطقه کنیج‌‌کلا توسط عطاالله مرادی در زنگ دوم این گرد‌همایی اشاره کرد و افزود: سخنرانی مدیر‌کل آموزش و پرورش مازندران و اهدای هدیه و تندیس و لوح همایش به برگزیدگان و اجرای برنامه گروه آیینی زندگی سوادکوه و پذیرایی از میهمانان از برنامه‌های دیگر این گرد‌همایی بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار