مدیر کمیته امداد شهرستان سیمرغ از پرداخت 165 میلیون ریال از منابع داخلی کمیته امداد به صورت وام کارگشایی و قرض‌الحسنه برای رفع مشکلات مددجویان زیر پوشش این نهاد در سیمرغ خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 04 September 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس علی‌مراد نصوری، اظهار کرد: 16 نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی به سیستم بانکی معرفی و دو نفر از مددجویان موفق به دریافت تسهیلات شدند.

وی اضافه کرد: فرایند اشتغال کمیته امداد به گونه‌ای است که کارشناسی و نظارت پیش از اجرای طرح و پس از اجرای آن انجام می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان سیمرغ با بیان این که برنامه‌ریزی‌هایی برای ارائه مساعدت‌های بلاعوض به نیازمندان در دستور کار قرار گرفته شده است، افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) سیمرغ در این سرفصل، 110 میلیون و 200 هزار ریال کمک به مسکن مددجویان زیر پوشش را داشته است.

این مسئول ادامه داد: مساعدت‌های فرهنگی و معیشتی نیز به صورت بلاعوض در اختیار مددجویان زیر پوشش این نهاد در شهرستان سیمرغ، قرار گرفته است.

نصوری از برگزاری کلاس آموزشی برای نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: این کلاس‌ها با هدف تحکیم و پایداری بنیاد خانواده با همکاری مرکز بهداشت و نیروی انتظامی شهرستان سیمرغ برگزار شده و شرکت‌کنندگان پس از گذراندن این‌دوره، از خدمات کمک به امر ازدواج بهره‌مند می‌شوند.

* شناسایی 30 خانواده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) برای کمک به تامین جهیزیه آنها

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی شناسایی‌شده در شهرستان سیمرغ، تهیه جهیزیه خانواده‌های نیازمند است، افزود: در این رابطه، حدود 30 خانوار شناسایی شده‌اند که لازم است در بحث کمک به ازدواج، مساعدت‌هایی از سوی مردم خیر و نوع‌دوست انجام شود.

نصوری با اشاره به گرامی‌داشت هفته دولت، اظهار کرد: در این هفته، به اتفاق چند تن از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرماندار شهرستان سیمرغ از نزدیک با وضعیت دو خانواده مددجو آشنا شدیم و مشکلات آنها در حضور مسئولان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سیمرغ با اشاره به پخش سبد کالای غذایی در هفته دولت گفت: برای کمک به معیشت خانواده‌های نیازمند، تعدادی سبد کالا در بین مددجویان این نهاد توزیع شد.

* پرداخت 165 میلیون ریال وام کارگشایی به مددجویان شهرستان سیمرغ در هفته دولت

وی ادامه داد: به مناسبت گرامی‌داشت هفته دولت، دیدارهایی به همراه مسئولان شهرستانی و شهری در دو نقطه روستایی و یکی از نقاط شهری صورت گرفت و پاسخ‌گوی مراجعه‌کنندگان در این دیدارها بودیم.

نصوری گفت: در نتیجه این بازدیدها، 165 میلیون ریال از منابع داخلی کمیته امداد به صورت وام کارگشایی و قرض‌الحسنه برای رفع مشکلات و نیازهای خانواده در اختیار 14 خانوار قرار گرفت و به حساب آنها واریز شده است.

وی بیان کرد: فرایندی با عنوان فرصت‌های شغلی در کمیته امداد تعریف شده است که در این فرایند عوامل و نهادهایی قرار داده شده‌اند و ابتدا مددکار خانواده، توانمندی مددجویان را مورد بررسی قرار می‌دهد و با تکمیل فرم‌هایی، افراد دارای شرایط را به حوزه اشتغال ارجاع می‌دهد.

* انجام بررسی‌ها قبل از اعطای وام

این مسئول بیان کرد: نظارت‌ها و بررسی‌هایی قبل از اعطای وام و در روند پرداخت تسهیلات انجام می‌شود همچنین کلاس‌های آموزشی برای بهبود وضعیت کار مددجویان نیز در نظر گرفته شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان سیمرغ گفت: در سرفصل‌های کشاورزی و دامداری، خدمات مختلف و فروشندگی، حمل و نقل باربری و مسافربری، صنایع‌دستی و تمامی مشاغلی که براساس ضوابط کشوری دارای منع قانونی نباشد، افراد می‌توانند مشغول به فعالیت با تسهیلات این نهاد شوند.

نصوری در پایان گفت: توانمندسازی و خوداتکایی خانواده‌ها هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) است و از ابتدا نگاه این مجموعه مقدس به خانواده‌ها نگاه توانمندسازی، خوداتکایی و افزایش روحیه کاری و اشتغال در مددجویان بوده که این امر با کمک سیستم‌های مختلف از جمله بانک‌های عامل و مراکز مهارت‌آموزی و آموزشی میسر است.

وی در پایان گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی وابسته به همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف است و باید در این مسیر بانک‌ها و ادارات و اصناف نگاهی مثبت به اصل و هدف خدمت‌رسانی به نیازمندان داشته باشند تا برای حل مشکلات اشتغال خانواده‌ها فعالیت‌های موثری انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار