استاندار فارس بیان داشت: افزون بر این، در حوزه فرهنگی فارس این آمادگی را دارد که با دعوت از مقامات روسیه فعالیت‌های فرهنگی را در این کشور انجام دهد.
کد خبر: ۸۸۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 16 August 2020

به گزارش تابناک فارس: عنایت‌الله رحیمی بیان داشت: در دنیای امروز، گسترش ارتباطات و روابط بین کشورها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و در حوزه اقتصادی یک امر الزام‌آور محسوب می‌شود.


وی افزود: طبیعی است که ما در تولید یکسری از کالاها دارای مزیت نسبی و برتری هستیم و در زمینه تولید برخی از کالاها، مناطق دیگری از این مزیت برخوردارند و می‌توانند ارزان‌تر از ما محصول را تولید کنند.


رحیمی ادامه داد: این موضوع طلب می‌کند که برای رفع نیازهای کشور بتوانیم ارتباطات خود را افزایش دهیم و در تجارت بین‌المللی اثرگذار باشیم.

 

استاندار فارس افزود: زمینه‌های همکاری خوبی در حوزه های فرهنگی، علمی و گردشگری ایران و روسیه وجود دارد که می‌تواند در دستور کار قرار گیرد. 


وی، همچنین از راه‌اندازی سرای تجاری فارس در مسکو استقبال کرد و اظهار داشت: در زمینه حمل زمینی و ریلی محصولات با مشکل مواجه هستیم و همین امر باعث افزایش هزینه‌های تولید می شود که به نظر می‌رسد علاوه بر حمل و نقل ریلی و جاده‌ای که باید تسهیل شود، موضوع حمل و نقل هوایی به ویژه از طریق برقراری یک خط هوایی بین شیراز و روسیه برای حمل محصولات سبزی و میوه می‌تواند اثرگذار باشد.


رحیمی تاکید کرد: افزون بر این، در حوزه فرهنگی فارس این آمادگی را دارد که با دعوت از مقامات روسیه فعالیت‌های فرهنگی را در این کشور انجام دهد.


رحیمی افزود: صنایع دستی استان فارس به ویژه در حوزه ثبت جهانی، شامل منبت آباده و صنایع دستی شیراز می‌تواند به علاقه‌مندان این هنرها معرفی شودکه این موضوع هم برای اقتصاد این استان اهمیت دارد و هم به لحاظ فرهنگی می‌تواند معرف روحیات مردم ایران زمین باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار