معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ارائه‌شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، از برخورد قانونی با متخلفان در این زمینه خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷ 17 August 2020

به گزارش تابناک تبریز، علیار راستگو امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان، در تشریح مجازات‌های درنظرگرفته‌شده برای متخلفان، گفت: این مجازات‌ها در چهار بخش شامل اداری، صنفی، اماکن و اجتماعات و عمومی بوده و متناسب با میزان تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در بخش اداری، متخلفان برای بار اول با اخطار کتبی و درج در پرونده، بار دوم توبیخ با درج در پرونده، بار سوم کسر یک‌سوم حقوق و فوق‌العاده شغل به مدت یک ماه، بار چهارم کسر یک‌سوم حقوق و فوق‌العاده شغل به مدت سه ماه و بار پنجم انفصال موقت از خدمت حداکثر به مدت سه ماه جریمه می‌شوند.

راستگو افزود: در بخش صنفی، واحدهایی که مرتکب تخلف شوند برای بار اول با اخطار کتبی و درج در پرونده صنفی، بار دوم تعطیلی به مدت 5 روز و بار سوم تعطیلی به مدت 10 روز جریمه خواهند شد.

وی اظهار داشت: در بخش اماکن و اجتماعات نیز متخلفان برای بار اول به تذکر کتبی، بار دوم قطع تسهیلات پشتیبانی و یارانه‌ای و بار سوم تعطیلی به مدت یک ماه محکوم می‌شوند.

راستگو با بیان اینکه در بخش عمومی نیز کلیه آحاد جامعه ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستند، اضافه کرد: در صورت تخلف از این موضوع، ارائه خدمات اداری، انتظامی، قضایی، رفاهی، بانکی و خدماتی در تمام مراکز دولتی و خصوصی به افراد متخلف ممنوع بوده و هر فردی که به ارائه خدمات به این افراد اقدام کند، خود به عنوان متخلف شناخته شده و طبق مقررات سایر بخش‌ها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :