شاید استاندار کهگیلویه و بویرحمد به دلیل جایگاهش نتواند مسائل را باز کند اما اگر اقدامات و اخبار مربوط به نمایندگان را بررسی کنید و یا اینکه نوع مطالبات حلقه های اول و دوم نزدیکان نمایندگان را بررسی کنید فقط به موضوع تغییر و تحول نیروی انسانی در ادارات و دستگاه ها می رسید آن هم با ملاک میزان تاثیر در پیروزی نماینده !
کد خبر: ۸۸۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷ 18 August 2020

روز دوشنبه 27 مرداد 99 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست با فرماندار سخنانی مطرح کرد که هر چند نکات بسیاری را در بر داشت اما می توان همه نکات مطرح شده را به نوعی پیوسته و معلول و علل هم دانست ! که با اصلاح یکی از علل ، می تون معلول های زیادی را اصلاح کرد !
استاندار و نمایندگان !
شکی نیست که یکی از عوامل عدم توسعه استان نوع جو سیاسی غیر توسعه ای حاکم مبتنی بر عدم شفافیت و حاکم شدن افراد متمول اما ناکارآمد است که محصول نهایی آن قدرت گرفتن نمایندگانی ناکارآمد ، بی برنامه و گاها می توان گفت کم سواد است که بیشتر به دنبال برخی اقدامات عوام فریبانه هستند . معدود نمایندگانی هم که به دنبال توسعه بوده اند آنقدر وارد حواشی و جنجال های اقتصادی و گاها قومیتی یا سیاسی شده اند که بیش از آنکه به توسعه متوازن استان کمک کنند باری سنگین بر دوش استان گذاشته اند! و باعث به هدر رفتن بسیاری از فرصت ها شده اند ! در مورد شیوه استقبال و انتخاب نمایندگان که توسط مردم صورت می گیرد هم بحث فراوان است و مجال آن این مطلب نیست!
در این بین استاندار کهگیلویه و بویراحمد که مسئول مستقیم عملکرد مسئولین اجرایی استان است هم در خصوص وضعیت نمایندگان استان به نکاتی مهم و کلیدی اشاره کرده است که نشان دهنده پی بردن وی به نوع تفکر و عملکرد آنان است!
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در جمع فرمانداران با تاکید بر ارتباط و تعامل با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار نیست نماینده ‌ای بیاید و از سیر تا پیاز یک دستگاهی را عوض کند دولت که تغییر پیدا نکرده تعامل با نمایندگان در راستای اهداف نظام، امام(ره)، شهدا، فرامین رهبری و سیاست ‌های دولت تدبیر و امید است.
توجه به همین چند جمله استاندار خود گواه تفکر و هدف اصلی نمایندگان استان است تفکر و هدفی که از همین ابتدای شروع کار نشان دهنده تلاش در جهت ادامه یک رویه اشتباه در استان است ! شاید استاندار کهگیلویه و بویرحمد به دلیل جایگاهش نتواند مسائل را باز کند اما اگر اقدامات و اخبار مربوط به نمایندگان را بررسی کنید و یا اینکه نوع مطالبات حلقه های اول و دوم نزدیکان نمایندگان را بررسی کنید فقط به موضوع تغییر و تحول نیروی انسانی در ادارات و دستگاه ها می رسید آن هم با ملاک میزان تاثیر در پیروزی نماینده !
در حلقه های اول و دوم مشاورین و نزدیکان نمایندگان استان هیچ برنامه و مشورتی برای توسعه نیست بلکه همه به دنبال تغییر مدیران هستند ! که البته این درخواست ها هم از برخی درگاه های رسانه ای آن هم به عنوان مطالبه عمومی مطرح می شود! نکته ای که گویا استاندار را هم عذاب می دهد تا جایی که در همین نشست به صراحت می گوید "  پروژه‌های اقتصادی و عمرانی زیادی در سطح استان در حال اجرا است و دومین استان در پیگیری پروژه‌ های جهش تولید و انعقاد قرارداد با سازمان برنامه و بودجه برای ایجاد ۱۳ هزار و ۲۰۰ شغل بودیم، اما همه این اقدامات به اندازه جابه ‌جایی معاون یک اداره ‌کل در نزد رسانه‌ های استان جایی نداشت!
استاندار در مورد انتظارات و نوع عملکرد نمایندگان و حلقه های اطراف آنان مطمئنا نباید همانند برخی استانداران گذشته ، تسلیم و ادامه دهنده رویه اشتباه قبلی باشد بلکه با اختیارات و توانایی های خود تلاش کند که نمایندگان را به مسیر واقعی تعاملات دستگاه اجرایی و مقننه هدایت کند ضمن اینکه ضعف شدید نمایندگان استان در عرصه ملی می تواند به عنوان برگ برنده ای برای مدیریت عملکرد های غلط آن ها باشد!
البته کلانتری در این نشست به نوعی نسخه هایی هم برای کم کردن تبعات غلبه چنین تفکراتی در استان داشت و با اشاره به اینکه هیچ مدیرکلی حق ندارد اختیارات قانونی مدیر شهرستانی خود را سلب کند، افزود: هیچ مدیرکلی هم نمی‌تواند بدون هماهنگی فرماندار مدیر شهرستانی را عزل و نصب کند.
وی افزود: در خصوص برخی تغییرات آنچه مد نظر بود را به آنها گفته ‌ایم که مثلا بخشدار باید وزارت کشوری و همراه دولت کنونی باشد.
استاندار و مدیریت بانوان
یکی دیگر از موضوعاتی که در نشست اخیر استاندار با فرمانداران به عنوان یک مطالبه از طرف استاندار مطرح شد مربوط به سهم مدیریتی بانوان بود که کلانتری در این زمینه با اشاره به اینکه فرمانداران بعد از هفته دولت وضعیت بخشداران خود را تعیین تکلیف کنند، گفت: فراموش نکرده ‌ام که قرار بود معاون و بخشدار زن انتخاب و از توان بانوان تحصیلکرده و عفیف استفاده کنید که در جشنواره شهید رجایی این موضوع یکی از شاخص های اصلی در انتخاب دستگاه های برتر است.
اما در خصوص سهم مدیریتی بانوان و استفاده از توانایی های آنان باید گفت متاسفانه چنین سخنانی همیشه در حد و اندازه وعده باقی مانده اند و آنگونه که باید و شاید به مرحله اجرا و یا ثبات در اجرا نرسیده است و گاه گاهی معدود بانوانی در عرصه مدیریتی ظاهر می شوند و خیلی زود با تغییرات سیاسی از گردونه مدیریت کنار گذاشته می شوند در حالی که حداقل در مورد بانوان به دلیل کمبود نیروی انسانی با تجربه به حمایت ویژه از طرف مسئولین ارشد از جمله خود استاندار و معاونین وی نیاز است .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مورد استفاده از ظرفیت بانوان در مناصب مدیریتی اگر واقعا تصمیم کادرسازی دارد اولین کار وی تشکیل کارگروهی برای شناسایی بانوان مستعد و بررسی رزومه های آنان است تا پس از شناسایی ، به عنوان حامی واقعی آن ها را به مدیران و یا حتی وزرا معرفی و به صورت واقعی حمایت کند چرا که بسیاری از بانوان استان با توجه به وضعت استان نه توانایی و نه اجازه ورود به بازی های سیاسی نمایندگان به گونه ای که مردان انجام می دهند را ندارند لذا در چنین مواقعی نیازمند یک حامی واقعی و دلسوز هستند که بتواند حداقل حق قانونی ان ها را میان انبوه مطالبات درست و نادرست سیاسی استان ادا کند لذا پیشنهاد می شود در کهگیلویه و بویراحمد ، استاندار کارگروهی تشکیل داده و یا اینکه از راه هایی مانند مشاوره گرفتن ، لیستی از بانوان با توانایی های اثبات شده را تهیه و حداقل در حوزه های تحت مدیریت خود و از طریق این کارگروه معرفی کند تا کمتر شاهد قربانی شدن بانوان به دست سیاسیون و قوم گرایان که گاها در عزل و نصب ها هیچ ملاکی به جز رای دادن به نماینده ندارند ، باشیم!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار