مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم گفت: با توجه به مشکلات بودجه‌ای کشور، اوراق تسویه ابزاری پرقدرت برای تکمیل پروژه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های قانونی است.
کد خبر: ۸۸۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 18 August 2020

به گزارش تابناک قم، عادل علیپور‌ افزود: با توجه به اینکه اوراق تسویه به همه استان‌های کشور تخصیص می‌یابد با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و ذیحسابان، می‌توان حداکثر استفاده را از این ظرفیت قانونی در استان به عمل آورد.

وی اضافه کرد: به دلیل همکاری و هماهنگی بین مدیران مالی دستگاه‌ها و ذیحسابان، بهترین عملکرد استان در استفاده از اوراق تسویه مربوط به سال ۹۷ بود.

وی تصریح کرد: در سال ۹۸ به دلیل عدم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی استان، در استفاده از ظرفیت اوراق تسویه به توفیقی دست نیافتیم.

علیپور با اشاره به ظرفیت شهرداری در استفاده از اوراق تسویه، گفت: با توجه به این‌که یکی از موارد کاربرد اوراق تسویه، پرداخت عوارض شهرداری توسط دستگاه‌های اجرایی است و انتظار می‌رود با هماهنگی دستگاه‌ها با ذیحسابان، این اقدام اجرایی شود.

وی گفت: شایسته است مدیران اجرایی ضمن توجیه شرایط بودجه استانی، پیمانکاران و بستانکاران آن دستگاه را نسبت به مزایای استفاده از ظرفیت اوراق تسویه، آشنا و ترغیب نمایند.

وی افزود: با توجه به این‌که شرط پرداخت ۲۵ درصد به‌صورت نقدی به دستگاه طلبکار توسط متقاضی(پیمانکاران) برای استفاده از اوراق تسویه موضوع جزء(۱) بند(و) تبصره(۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ برداشته‌ شده‌، امید است که این مشوق به‌نوبه خود، به ترغیب پیمانکاران برای استفاده از اوراق تسویه منجر شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار