رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن در مرودشت گفت: بیش از ۶ تن مریم گلی از یک هکتار اراضی کشاورزی در بخش درودزن مرودشت برداشت شد.
کد خبر: ۸۸۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴ 18 August 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عادل امینی رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن در مرودشت با اشاره به تولید بیش از ۶ تن مریم گلی در بخش درودزن مرودشت، اظهار کرد: این میزان گیاه مریم گلی از یک هکتار اراضی برداشت شد.

او با بیان اینکه مریم گلی گیاهی ۷ ساله است، اضافه کرد: این گیاه در سال ۹۸ کشت شده و برداشت آن از نیمه‌های مرداد آغاز شده است و هر ۴۰ روز یکبار طی ۵ مرحله صورت می‌گیرد.

امینی با اشاره به اینکه این گیاه نیاز آبی کمی دارد، افزود: این مزرعه با روش آبیاری نوین (تیپی) آبیاری می‌شود و تنها سه مرحله آبیاری شده است.

او گفت: این گیاه ضمن مصرف آب کم دارای بازده اقتصادی بالا است و می‌تواند به عنوان یک جایگزین مناسب به منظور تغییر الگوی کشت استفاده شود.

امینی با بیان اینکه مریم گلی برای رشد به شرایط ویژه‌ای نیاز ندارد، تصریح کرد: هوای گرم و خاک‌های با بافت متوسط (خاک‌های شنی – رسی) که حاوی مقادیر مناسبی ترکیبات کلسیم باشند از جمله شرایط مناسب برای رشد و توسعه این گیاه است.

او ادامه داد: درمان التهاب، جلوگیری از بیماری آلزایمر، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت استخوان‌ها از خواص فوق العاده مریم گلی است.

درودزن در ۴۵ کیلومتری غرب مرودشت و ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است.

برچسب ها: برداشت ، مریم گلی ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار