برنامه‌های سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در حرم مطهر شاهچراغ (ع) با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷ 19 August 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:خازن جانشین اماکن حرم و فرمانده میدانی حرم شاهچراغ (ع) در دهه اول ماه محرم در رابطه با برنامه‌های ایام محرم در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، اظهار کرد: این برنامه‌ها از فردا شب با تعویض پرچم گنبد حرم مطهر شاهچراغ (ع) همراه با مرثیه سرایی و مداحی، آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه هر روز بعد از نماز صبح، مراسم زیارت عاشورا در فضای باز برگزار می‌شود، ادامه داد: هر شب نیز بعد از نماز مغرب و عشا مراسم مداحی و سخنرانی است.

جانشین اماکن حرم و فرمانده میدانی حرم شاهچراغ (ع) در دهه اول ماه محرم اضافه کرد: هیئت‌های مذهبی هم برنامه‌ریزی کرده‌اند که با توجه به اینکه رفت و آمد و حرکت هیئت‌ها با توجه به بخشنامه ستاد ملی کرونا ممنوع است، بنابراین شبی چند هیئت با فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز آستان حضور پیدا کرده و عزاداری خواهند کرد.

خازن تصریح کرد: شب شام غریبان هم مراسم لاله گردانی و خطبه خوانی توسط خدام برگزار می‌شود.

او تاکید کرد: تمام برنامه‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی، داشتن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی انجام می‌شود.

حجت الاسلام سلامی معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ (ع) نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه قرائت زیارت عاشورا ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه تا ۷ و ۱۵ دقیقه صبح در ایوان حرم حضرت سید میر محمد (ع)، برگزار می‌شود، اظهار کرد: مراسم عزاداری دهه اول محرم با حضور سخنرانان: حجج الاسلام رضوی اردکانی و ملک مکان و مداحیِ حاج کاظم محمدی، سید عباس انجوی، حاج خلیل نگهبان، حاج سعید خائف پناه، حاج نجف روستا، برادر جعفر علیزاده، برادر مهدی رسولی، هاشم عبدالرحیم زادگان در صحن حرم حضرت شاهچراغ (ع) انجام می‌شود.

حجت الاسلام سلامی تصریح کرد: همچنین مراسم مداحی پنج روز دوم محرم بعد از نماز ظهر و عصر از ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور در صحن حرم حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ (ع) اضافه کرد: اجرای طرح «من تلاوت را دوست دارم»، مسابقه حفظ و مفاهیم سوره فجر، ثبت نام و آغاز کلاس های تخصصی قرآنی مرکز دارالقرآن به صورت مجازی، ویژه برنامه رادیو حرم به صورت زنده، مسابقه صوت وقایع عاشورا و تهیه نقاشی از طرف کاربران ۷ تا ۱۰ سال، مراسم عزاداری و نوحه خوانی ویژه جوانان و نوجوانان، از جمله برنامه‌هایی است که در طول دهه محرم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سلامی افزود: ویژه برنامه کودکانه حرم، قرائت زیارت عاشورا در صبح روز عاشورا از ساعت ۱۱ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر و محفل انس با قرآن کریم در طول دهه محرم در صحن حرم حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار