امام جمعه شهر لار گفت: به تعبیر خود وزیر امور خارجه آمریکا که گفته بود فواره تحریم ها به سنگ خورده و اثر خود را از دست داده و دوران یکجانبه گرایی و زورگویی آمریکا به سر آمده و ارایه این طرح ها و فشارهای جدید در حقیقت برای حفظ ظاهر و بدست آوردن وجهه از دست رفته خود و جبران مافات گذشته است.
کد خبر: ۸۹۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 22 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت الاسلام موسوی خرم با اشاره به شکست مفتضحانه آمریکا و ناکامی این کشور در قطعنامه ضد ایرانی و منع کشورمان برای خرید و فروش تسلیحاتی بر اساس توافق برجام، گفت: پیام این شکست برای امریکا این است که حلقه های فشار حداکثری فقط در عرصه اقتصادی نشکسته است بلکه با مقاومت مردم و تدبیر و پیگیری مسئولان این حلقه ها در عرصه های دیگر نیز در حال شکسته شدن است.

وی تصریح کرد: بر اساس توافق برجام ۲۷ مهر (۱۸ اکتبر) تحریم تسلیحاتی ایران خود به خود لغو می شود و از این تاریخ به بعد ایران می تواند خرید سلاح های متعارف داشته باشد و طبیعی است که تحمل و پذیرش این مهم برای امریکا بسیار سنگین است که جمهوری اسلامی بتواند بر اساس توافق برجام خرید سلاح های متعارف داشته باشد.

امام جمعه لار ابراز داشت: آمریکا با قطعنامه ضد ایرانی خود در سازمان ملل خواستار منع خرید و فروش سلاح از سوی جمهوری اسلامی در سازمان ملل شد که با نتیجه سنگین ۱۳ بر ۲ شکست مفتضاحانه ای را متحمل شد و حتی هم پیمانان امریکا هم در این موضوع با او همراهی نکردند.

وی گفت: بدون شک به زودی شاهد خواهیم بود که هیمنه و قدرت پوشالی که آمریکاییها با غوغاسالاری رسانه ای برای خودشان ساخته اند، با مقاومت و ایستادگی ملت رشید ایران و تدبیر مسئولان شکسته خواهد شد.

خطیب جمعه لار گفت: ارایه طرح مکانیسم ماشه از سوی آمریکا و رئیس جمهور این کشور و تلاش برای همراهی برخی کشورها و متحدان در این راستا در حقیقت دست و پازدن برای جبران شکست هفته پیش این کشور در شورای امنیت سازمان ملل است.

وی ابراز داشت: البته اگر هم این احتمال وجود داشته باشد که برخی کشورهای اروپایی در این موضوع و در این مرحله با امریکا همراه شوند وبر فرض آنکه توفیقی حاصل کند و بتواند این را فعال کند چیز جدیدی بر تحریم ها افزوده نخواهد شد.

امام جمعه شهر لار گفت: به تعبیر خود وزیر امور خارجه آمریکا که گفته بود فواره تحریم ها به سنگ خورده و اثر خود را از دست داده و دوران یکجانبه گرایی و زورگویی آمریکا به سر آمده و ارایه این طرح ها و فشارهای جدید در حقیقت برای حفظ ظاهر و بدست آوردن وجهه از دست رفته خود و جبران مافات گذشته است.

موسوی خرم تاکید کرد: دشمنان هر چیزی را که از جمهوری اسلامی گرفتند و هر فشاری را که تحمیل کردند و تحریم کردند در سایه مقاومت و هنر و فداکاری مردم مقاوم و جوانان نخبه و تدبیر مسئولان و بر توان داخلی کشور است که آنها را بدست آوردیم .

قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران عصر ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۹ با ۱۱ رای ممتنع (بلژیک، استونی، فرانسه، آلمان، اندونزی، نیجر، سنت ویسنت، آفریقای جنوبی، تونس، انگلیس و ویتنام)، ۲ رای موافق آمریکا و جمهوری دومینیکن و ۲ رای مخالف روسیه و چین به تصویب نرسید.

امام جمعه لار همچنین با اشاره به آغاز ماه محرم و ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین نیز گفت: فلسفه قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مهمترین مساله حکومت اسلامی بود.

خطیب جمعه شهر لار گفت: امام حسین (ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است و کسی که مرید و در مسیر او گام بر می دارد و ادعای عملی کردن سیره عملی امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) را دارد باید عامل به این فرضیه واجب باشد.

حجت الاسلام موسوی خرم افزود: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مهمترین مساله و فلسفه قیام عاشورا و نهضت کربلا به حدی است که سایر احکام و دستورات اسلام در سایه این فریضه تحقق می یابد.

وی با بیان اینکه اجرای این فریضه در جامعه کمرنگ و تا حدودی به فراموشی سپرده شده ، اظهار داشت: در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر نباشد آن جامعه با یک مرگ اجتماعی مواجه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار