کد خبر: ۸۹۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸ 22 August 2020

 

برافراشته شدن بیرق های عزا در بقاع آستانه اشرفیه

رشت-ایرنا-رییس اداره اوقاف و امور خیریه آستانه اشرفیه گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سالار شهیدان امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفای آن حضرت ، بقاع متبرکه این شهرستان سیاه پوش شدند.


حجت اسلام والمسلمین حسین یوسف زاده روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود ۶۱ بقعه متبرکه ثبت شده در این شهرستان افزود: سیاه پوش کردن بقاع متبرکه این شهرستان  با برافراشتن بیرق های یا حسین (ع) ، یا ابالفضل العباس (ع) ، یا زهرا (س)  با رعایت کلیه دستوالعمل های بهداشتی ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا صورت گرفت .

وی با اشاره به اینکه همه ساله با فرارسیدن ایام محرم ، آیین های مذهبی و سنتی علم بندی به نشانه آغاز مراسم سوگواری های این ماه در بقاع متبرکه  شهرستان برگزار می شده افزود: امسال این مراسمات مذهبی با توجه به دستوالعمل های ستاد مقابله با کرونا ( مبنی بر جلوگیری از هرگونه تجمع )و به  منظور حفظ سلامت مردم متدین و عزاداران حسینی در بقاع متبرکه برگزار نشده است.

وی ادامه داد: امسال کلیه مراسمات و آیین های عزاداری و سوگواری ایام شهادت امام سوم شیعیان جهان در بقاع متبرکه این شهرستان با در نظر گرفتن نکات بهداشتی ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام می شود.

حجت اسلام والمسلمین یوسف زاده با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص چگونگی برگزاری مراسم سوگواری ایام محرم افزود: انتظار می رود کلیه هیئت های عزاداری و هیات امناء بقاع متبرکه دستورالعمل ها و شیوه نامه های ستاد مقابله با کرونا را در ماه محرم رعایت کنند .

وی خاطر نشان کرد: بقاع متبرکه در ترویج معارف دینی و فرهنگ قیام عاشورا نقش موثری دارند و تلاش می شود امسال با رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با ویروس کرونا از این ظرفیت بقاع به نحو مطلوب بهره ببریم.

حجت اسلام والمسلمین یوسف زاده یادآور شد: حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) ، آقا سید محمد (ع) ، آقا سید حسن (ع) ، آقا سید ابو جعفر (ع) ، آقا سید حمید (ع) از جمله شاخص ترین بقاع متبرکه شهرستان آستانه اشرفیه به شمار می روند.

 جهت وجود این امامزادگان جلیل القدر ، شهرستان آستانه اشرفیه  از کانون های مهم مذهبی استان گیلان است .

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار