محمدظاهری مسجد را محلی امن و مایه خیر و برکت برای اقشار مختلف مردم و مرکزی برای تبلیغ اسلام دانست و بیان کرد: برای مدیریت خوب و فعال مسجد باید کیفیت و اثرگذاری برنامه‌ها حایز اهمیت باشد که خوشبختانه مساجد فعال و شاخص تویسرکان از این توانمندی برخوردارند.
کد خبر: ۸۹۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳ 22 August 2020
رئیس اداره اوقاف تویسرکان از وجود ۱۶۷ مسجد فعال در این شهرستان خبر داد و گفت: ۳۹ مسجد در شهر‌های تویسرکان، فرسفج و سرکان وجود دارد.

به گزارش فارس، مهدی محمدظاهری با اشاره به اینکه ۱۶۷ مسجد فعال در شهرستان داریم، اظهار کرد: ۳۹ مسجد از این تعداد در شهر‌های تویسرکان، سرکان و فرسفج قرار دارند.

وی از مساجد شاخص و فعال شهر تویسرکان به مسجد جامع، مسجد باغوار، مسجد امیرالمومنین (ع) زرهان، مسجد قائم (عج) شهرک قائم، مسجد امام رضا (ع) و مسجدالنبی (ع) شهرک فرهنگیان اشاره کرد و گفت: آگاهی‌بخشی و توجه به بصیرت در حرکت امت اسلامی از ویژگی‌های مساجد شاخص و فعال محسوب می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان احیای کارکرد‌های مساجد و بازشناسی آن‌ها، ارائه خدمت در ابعاد دنیوی و معنوی، رسانه گفتاری و شنیداری برای مردم به ویژه جوانان، مرکز تعلیم و تربیت نسل نوجوان و جوان، کانون موعظه و پرورش و تهذیب نفس را برخی دیگر از ویژگی‌های مساجد شاخص دانست و افزود: مساجد فعال مرجعی برای رسیدگی به مشکلات مراجعان و محرومان و پرورش نیرو‌های مستعد و بهره مندی بهینه از نیروی انسانی هستند.

محمدظاهری مسجد را محلی امن و مایه خیر و برکت برای اقشار مختلف مردم و مرکزی برای تبلیغ اسلام دانست و بیان کرد: برای مدیریت خوب و فعال مسجد باید کیفیت و اثرگذاری برنامه‌ها حایز اهمیت باشد که خوشبختانه مساجد فعال و شاخص تویسرکان از این توانمندی برخوردارند.

وی در ادامه سخنانش مسجد جامع مرکز شهر تویسرکان، مسجد امیرالمومنین (ع) زرهان، مسجد جامع منطقه سرابی، مسجد امام زمان (عج) دستجرده و مسجد باغوار را از مساجد کهن شهرستان دانست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های محرم مساجد تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و فقط نماز جماعت و بعد از آن سخنرانی و روضه‌خوانی طبق دستورالعمل بهداشتی انجام می‌شود گفت: مراسم عزاداری هیات‌ها در محوطه‌های باز، چون حیاط مدارس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت چهار مسجد منطقه سرابی و یک تکیه، از مسجد ابوالفضل (ع) در این منطقه به عنوان یکی از مساجد فعال که دارای کتابخانه است سخن به میان آورد و افزود: متاسفانه به دلیل عدم استقبال مردم کتابخانه دیجیتال مسجد جامع سرابی تعطیل شد.

محمدظاهری به مسجد جامع سرابی یکی از مساجد تاریخی تویسرکان که در جوار آستان امامزاده ابراهیم (ع) واقع شده اشاره کرد و گفت: معنویت خاصی در این منطقه به خاطر وجود امامزاده ابراهیم (ع) و این مسجد حاکم است، طبق گفته بزرگان و ریش‌سفیدان منطقه سرابی مصالح ساخت مسجد جامع از پایین‌دست تویسرکان با قاطر حمل می‌شد که این موضوع نشان از تحمل زحمات فراوان مردم برای احداث این بنای تاریخی دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان با بیان اینکه مساجد با لحاظ مسائل بهداشتی در دهه نخست محرم با دعوت از سخنرانان، اقامه عزای سید و سالار شهیدان را می‌کنند اظهار کرد: وجود روحانیونی جوان و پرنشاط، چون حجت الاسلام سبحان جامه بزرگ، حجت الاسلام مهدی شرکائی و حجت الاسلام سلیمانی در مساجد شهرستان بستر را برای جذب نوجوانان و جوانان فراهم کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار