سعیدی :
محمداسماعیل سعیدی ، بر ضرورت رعایت استانداردهای لازم در خودروسازی برای کاهش تصادفات تاکید کرد وگفت: برای کاهش آمار تصادفات رانندگی در کشور لازم است خودروسازان با توجه بیشتر به ایمنی خودروها، استانداردهای لازم را در هنگام تولید رعایت کنند.
کد خبر: ۸۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 05 September 2015

ضرورت فراهم نمودن زیرساخت های لازم برای کاهش تصادفات

به گزارش تابناک تبریز نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی،  فراهم نبودن زیرساخت های لازم را در وقوع تصادفات مهم خواند وگفت:  متاسفانه مسئولان فقط به ارائه آمار فوت شدگان رانندگی بسنده می کنند بدون اینکه زیرساخت های لازم را برای کاهش تصادفات مهیا یا به کیفیت خودروها و جاده ها توجهی نشان دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،  ادامه داد: اگر زیرساخت‌های لازم  در کشور مهیا نشود تخلفات رانندگی شدت یافته و رانندگان را به سوی تخلف هدایت می کنیم در حالیکه می توان با ایجاد زیرساخت‌های مناسب جرایم رانندگی را به صورت قابل توجهی تقلیل و کاهش داد.

 

هشدار نسبت به استاندارد نبودن خودروهای داخل

سعیدی ضمن هشدار نسبت به استاندارد نبودن خودروهای تولید داخل، افزود: در زلزله‌هایی که طی سالیان گذشته در کشور اتفاق افتاد با وجودی که کمتر از حوادث رانندگی تلفات داشتیم هر روز مسئولان افسوس و تاسف می خوردند در حالیکه از کنار میلیون‌ها انسانی  که به خاطر خودروهای غیراستاندارد و جاده های ناایمن سالیانه جان خود را از دست می دهند بی تفاوت می گذرند و واکنشی نشان نمی‌دهند.

وی آمار تلفات حوادث رانندگی در کشور را غیرقابل تحمل خواند و گفت:  ایران در حال حاضر یکی از کشورهایی است که بیشترین تلفات رانندگی را به خود اختصاص داده است؛ اگرچه برخی از تصادفات به خاطر عدم توجه رانندگان به قوانین صورت می گیرد ولی غیراستاندارد بودن برخی از جاده‌ها و خودروهای تولید داخل مزید بر علت شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، با بیان اینکه خودروهای ناایمن در کشور به معضلی جدی تبدیل شده، تصریح کرد: در حالیکه سالانه این خودروها جان عده زیادی از شهروندان را می گیرد ولی همچنان مسئولان با بی تفاوتی از کنار این موضوع به راحتی می گذرند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، بی توجهی به قوانین را از دیگر دلایل افزایش تصادفات منجر به مرگ خواند و گفت: با توجه به اینکه برخی از جریمه ها کارایی لازم را ندارند صرف جریمه برای تخلفات رانندگی به تنهایی کافی نیست لذا باید برای برخی از تخلفات جرایم سختگیرانه ای مانند توقیف خودرو یا توقیف گواهینامه را در نظر گرفت که جرائم رانندگی کاهش یابند.

وی با انتقاد از ایمن نبودن جاده‌ها و خودروهای کشور، تصریح کرد: با وجودی که جاده‌های ناایمن و خودروهای غیراستاندارد در دهه‌های گذشته همواره دغدغه های مسئولان بوده ولی تاکنون هیچ مسئولی این دغدغه را جدی نگرفته و برای رفع آن کاری نکرده لازم است مسئولان امر در جهت رفع این مشکلات چاره‌اندیشی کنند.

 

برای کاهش آمار تلفات رانندگی نقاط حادثه‌خیز باید شناسایی شود

این نماینده مردم در مجلس نهم،  با انتقاد از اینکه برخی از مسیرها و جاده‌های کشور قتل‌گاه هستند، گفت: به علت عدم کیفیت برخی از  جاده ها، گاردریل ها و ...  روزانه ده ها نفر جان خود را از دست می دهند بهتر است برای کاهش آمار تلفات رانندگی، نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای شناسایی و وضعیت ایمنی آن را مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، با تاکید بر بهسازی جاده‌های کشور، تصریح کرد: متاسفانه برخی از جاده ها به دلیل باریک بودن باعث بروز تصادف و سانحه می شوند که برای کاهش آمار تصادفات بهسازی جاده های کشور حائز اهمیت است.

 

ضرورت ایجاد بزرگراه برای کاهش تصادفات جاده ای

وی بر ضرورت ایجاد بزرگراه برای کاهش تصادفات جاده ای تاکید کرد و گفت: ایجاد بزرگراه برای کاهش سوانح در نقاط حادثه خیز بسیار ضروری و لازم است.

 

از رده خارج کردن خودروهای فرسوده برای کاهش تصادفات الزامی است

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس نهم، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را در کاهش تصادفات مهم عنوان کرد وگفت: به خاطر اینکه این خودروها فاقد استانداردهای لازم هستند در وقوع تصادفات نقش بیشتری دارند لذا از رده خارج شدن هر چه سریعتر این خودروها به دلیل فرسودگی و عدم ایمنی حائز اهمیت است.

 

انتقاد از صدور مجوز برای خودروهای بی کیفیت

سعیدی از صدور مجوز برای شماره‌گذاری خودروهای بی کیفیت انتقاد کرد وگفت: چه توجیهی وجود دارد که خودرویی مانند پراید که سالانه جان چندین هزار نفر از هموطنان را می گیرد در کشور شماره گذاری شود که با جان هزاران انسان بیگناه بازی کند؟ چرا این خودرو از چرخه تولید خارج نمی شود.

وی خودروی پراید را به اتاق مرگ تشیبه کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین خریداران پراید در کشور از قشر فقیر و متوسط جامعه هستند لذا همین موضوع سبب بی توجهی خودروسازان به کیفیت و ایمنی این خودرو شده که این موضوع بی توجهی خودروسازان را نسبت به جان انسان های بیگناه می رساند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،  با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در خصوص رعایت قوانین و مقررات در هنگام رانندگی، گفت: برای ارتقای فرهنگ رانندگی در کشور لازم است فرهنگ عمومی جامعه را از طریق رسانه ها و صداوسیما ارتقا داده و هشدارهای لازم را از این طریق برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به مردم بدهیم البته زمانی می‌توانیم از مردم انتظار رعایت قوانین را داشته باشیم که زیرساخت های لازم را فراهم و مهیا کرده باشیم.

سعیدی، عنوان کرد: بی کیفیت بودن خودروهای داخل، غیراستاندارد بودن خودروها و عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی توسط برخی از رانندگان باعث شده سالیانه عده زیادی از هموطنان در پی تصادفات رانندگی جان خود را از دست بدهند.

 

جریمه های رانندگی متناسب با نوع و شدت جرم تعیین شوند

وی با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان رانندگی در کشور، گفت: با توجه به اینکه نظارت پلیس و جریمه روش‌های چندان کارآمدی برای پیشگیری از وقوع تخلفات راهنمایی و رانندگی برای قشر مرفه جامعه نیست لذا میزان جریمه‌های فعلی نه تنها برای قشر مرفه جامعه سنگین نبوده بلکه با توجه به شرایط مالی مناسبشان برخی از آنها از هر فرصتی برای تخلف استفاده می کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:  لازم است جریمه ها متناسب با نوع و شدت جرم تعیین شوند و هزینه جرم از خود جرم بیشتر شود که متخلفان دگربار جرات تکرار چنین تخلفاتی را نداشته باشند.

 

ضرورت چاره یابی برای کاهش آمار تصادفات در مناطق محروم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت چاره‌یابی برای کاهش آمار تصادفات در مناطق محروم تاکید کرد وگفت: با توجه به اینکه بیشترین آمار تصادفات در برخی از مناطق محروم کشور صورت می گیرد لذا باید مسئولان تلاش موثری برای کاهش تصادفات در این مناطق داشته و زیرساخت های لازم را در این مناطق برای کاهش آمار تصادفات فراهم کنند./

خانه ملت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار