معاون استاندارفارس و فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه در حوزه مقابله و برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر، اقدامات خوبی بخصوص از طرف نیروی انتظامی انجام شده است؛ گفت: از اول امسال تاکنون افزون بر یک تن و ۳۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.
کد خبر: ۸۹۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ 22 August 2020

تابناک فارس  به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در سخنانی با بیان اینکه ویروس منحوس کرونا اکثر قریب به اتفاق فعالیت‌های ما را دچار مشکلاتی کرده است؛ افزود: امروزه از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بیشتر می توانیم در جهت اجرای کارهای فرهنگی کار کنیم، چرا که امروزه فعالیت های آموزشی، علمی، فرهنگی، مذهبی و غیره از طریق فضای مجازی خوب جواب می دهد، همچنان که می بینیم جوانان و نوجوانان برای علم آموزی خود و برای رفتارهای هنجارمند و رد و بدل کردن احادیث، روایات و آیه های قرآنی بیشتر از طریق همین شبکه های مجازی وارد می شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت از طریق فضای مجازی می‌تواند خدمات و هنجارها را افزایش دهد و موفقیت حاصل خواهد شد؛ افزود: شبکه اجتماعی یک فرصت است و بایداز این فرصت استفاده شود، یعنی فضای اجتماعی را در اختیار بگیریم و مرتب کار فرهنگی کنیم، چون برای نسل های آینده هم بهتر خواهد بود و بهتر می‌توان به عنوان یک فرهنگ غنی در جامعه نهادینه کرد.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه اجرای کارهای فرهنگی از طریق شبکه های اجتماعی در اولویت قرار گیرد؛ تصریح کرد: اعضا شورای هماهنگی مواد مخدر شهرستان در جهت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، فضای مجازی و اجتماعی را در خدمت بگیرند و از آن به بهترین وجه استفاده کنند و به صورت تخصصی از طریق این فضای مجازی کارهای فرهنگی انجام دهند.

حسنی اذعان کرد: کار فرهنگی اولویت کاری ماست، چرا که اگر فعالیت و کار ما فرهنگی شد و اگر فرهنگ ما نهادینه گردید، مطمئنا در ابعاد مختلف اجتماعی و در موضوعات مختلف تقویت می‌شویم و در ادامه اعتیاد، سرقت، تعارضات ما در حوزه سیاسی کمتر خواهد شد و فرهنگ اشتغال، مراودات اجتماعی و معضلات اجتماعی بهبود خواهد یافت و رشد و توسعه اقتصادی را به همراه دارد.

معاون استاندار فارس گفت: هر موضوعی را در نظر بگیریم، ریشه در فرهنگ دارد و در این خصوص اگر نگرش و فرهنگ ما تغییر کرد، سایر مباحث سیاسی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و غیره متحول خواهد شد.

حسنی ادامه داد: همچنین اگر توانستیم در راستای مبارزه با مواد مخدر و ناهنجاری‌های جامعه تولید محتوا به صورت تخصصی انجام دهیم و متناسب با مقتضیات شهرستان تولیدات خود را در سطح شهر گسترش دهیم و اگر در بعد اجتماعی و فرهنگی دستگاه های فرهنگی هنری ورزشی مذهبی خدماتی و غیره خوب عمل کنند و اقدامات خوبی به جامعه رسانده شود، مطمئنا در حوزه درمان و مقابله، برخورد ها و هزینه‌ها کمتر خواهد بود و آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد.

وی در ادامه خطاب به اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: کمیته های این شورا فعال تر شوند و در این راستا مهمترین کار، کار فرهنگی است چون در حوزه مقابله، کمتر شاهد این وضعیت خواهیم بود.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با بیان اینکه شهرستان وسیع است و در گلوگاه استان قرار داریم، گفت: با کارهای فرهنگی می توان اقدامات خوبی را در راستای مبارزه با مواد مخدر انجام داد.

حسنی به حوزه مقابله هم اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در این مدت خوب کار کرده است، به طوری که از اول امسال تاکنون افزون بر یک تن و ۳۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است و در این راستا ۹۵ نفر از قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند. همچنین ۳۱ دستگاه خودرو و ۱۱ دستگاه موتور سیکلت نیز توقیف شده است.

معاون استاندار فارس در ادامه از کمیته های فرهنگی، اجتماعی، پیشگیری، درمان و مقابله، آموزش و همه دستگاه های اجرایی عضور شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خواست که به صورت متوازن و هماهنگ، فعالیت های خوبی را در جهت مبارزه با این مواد افیونی از طریق فضای مجازی انجام دهند، البته تاکنون نیز اقدامات خوبی از سوی این کمیته ها صورت پذیرفته است و یقین داریم که مقابله آخرین راه است.

فرماندار ویژه لارستان در پایان از همه خواست گزارش شورا را هر ماه به فرمانداری ارسال کنند و دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون بهزیستی و کمیته امداد نیز مثل همیشه غیر از وظایف سازمانی خود، فعالیت های دیگری در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام دهند.

پیش از این نیز نسا خیل تاش معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه لارستان، سرهنگ خلیفه جانشین فرماندهی انتظامی لارستان و دیگر اعضا شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نیز پیشنهادات و راهکارهای لازم در خصوص مبارزه با مواد مخدر بیان کردند.

برچسب ها: کشف ، مواد مخدر ، صنعتی ، سنتی ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار