تغذیه نامناسب، استفاده از قلیان و سبک زندگی نادرست، سبب شیوع سرطان می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 24 August 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:کارشناس مسوول مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر شبکه بهداشت و درمان خرم بید گفت: گذر زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی، شرایط زندگی انسان را به شدت تغییر داده که علاوه بر سبک زندگی، در عادت‌های غذایی، پوشاک و رفتار انسان نمایان است.
رضا صالحی افزود:سرطان یکی از چالش‌های امروزه انسان است که بر اثر ابتلا به این بیماری افراد زیادی جان خود را از دست می‌دهند و این آمار نسبت به گذشته به شدت در حال افزایش است.
وی گفت: به مجموعه بیماری‌هایی که از تکثیر مهار نشده سلول‌ها به وجود می‌آیند، سرطان گفته و تغذیه نامناسب، استفاده از قلیان و سبک زندگی نادرست، سبب شیوع این بیماری می‌شود.
کارشناس مسوول مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر شبکه بهداشت و درمان خرم بید افزود: وجود سوسیس، کالباس و نوع روغن مورد استفاده برای سرخ کردن در فست فود‌ها عوامل مهمی در بروز سرطان است.
صالحی گفت: برای ماندگاری بیشتر نوشابه‌ها و آب میوه‌های صنعتی معمولا از میزان قابل توجهی مواد نگهدارنده مانند فلوراید استفاده می‌شود که مصرف این ماده احتمال بروز سرطان در انسان را افزایش می‌دهد.
وی با بیان این که امروزه افراد برای راحتی و سهولت در انجام کارها، به سمت زندگی ماشینی رفته اند افزود: استفاده از ظروف یک بار مصرف که یکی از عادت‌های غلط در زندگی امروزه است و زندگی ماشینی و در پی آن بی تحرکی و چاقی، یکی از عوامل بروز انواع سرطان در افراد می‌شود.
کارشناس مسوول مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر شبکه بهداشت و درمان خرم بید گفت: موبایل‌ها و تبلت‌ها نیز به عنوان یکی از نماد‌های پیشرفت علم و تکنولوژی، به یک وسیله جدا نشدنی از انسان‌ها تبدیل شده اند و امواج منتشر شده از آن‌ها به شدت سرطانزا است.
صالحی تفریحات ناسالم را نیز از عوام سرطان بیان کرد و افزود: استفاده از قلیان بیشتر از دود سیگار باعث ابتلا به سرطان می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار