عاشقان حسینی در قم در شب تاسوعای حسینی در شهر مقدس قم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آیین‌های عزاداری حضور یافته‌اند و بر مظلومیت سید و سالار شهیدان کربلا و یاران باوفایش به‌ویژه حضرت ابوالفضل عباس(ع) اشک ماتم می‌ریزند و به سوگ نشسته‌اند.
کد خبر: ۸۹۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۷ 29 August 2020

به گزارش تابناک قم، بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) یکپارچه سیاهپوش است، وشیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع)‌با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در مجلس عزای حسینی در این مکان مقدس حضور می‌یابند و این مصیبت بزرگ را به کریمه اهل ‌بیت(ع) تسلیت‌ می‌گویند.

از سوی دیگر امسال شاهد برپایی روضه‌های بیشتر خانگی هستیم و کسانی که به خاطر رعایت مسائل بهداشتی نتوانسته اند، در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)‌حضور یابند، با نصب پرچم های مشکی بر سر در منازل خود به سوگ حضرت سیدالشهدا(ع) نشسته‌اند و به یاد مظلومیت سومین امام شیعیان و برادر بزرگوار ایشان حضرت عباس(ع) اشک ماتم می‌ریزند و برسر و سینه می‌زنند.

قم در این شب حزن‌انگیز شاهد جلوه‌های بی‌بدیلی از عشق و ارادت به امام حسین (ع) و یاران باوفایش است و علاوه بر شوارع و میادین اصلی شهر، در محله‌ها و کوچه ها با نصب بیرق های مشکی همانند سال‌های پیشین مردم در سوگ مولای خود حضرت سیدالشهدا(ع) عزاداری می‌کنند.

همچنین مراسم عزاداری در اماکن مذهبی، مسجدها و هیات‌های مذهبی در سراسر قم برپاست و مردم متدین این شهر مقدس با زدن «ماسک» و رعایت سایر دستورالعمل های بهداشتی در این آیین ها حضور می یابند.

امشب مصادف با شب تاسوعا، به حضرت ابوالفضل عباس(ع)، علمدار دشت کربلا اختصاص دارد.

عباس ابن علی با کنیه «ابوالفضل» و «ابوفاضل» و لقب‌های قمربنی هاشم، سقا، صاحب لواء الحسین، علمدار، ابوالقِربه، عبدصالح و باب‌الحوایج، فرزند امیرالمومنین امام علی(ع) و ام‌البنین در ۴ شعبان سال ۲۶ هجری قمری در مدینه منوره متولد شد.

آن حضرت در مکتب امام علی(ع) و برادرانش امام حسن و امام حسین(ع) تربیت یافت و در واقعه عاشورا به‌عنوان فرمانده و پرچمدار سپاه امام حسین(ع) و سقای خیمه‌های اطفال و اهل ‌بیت امام حضور داشت.

حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در واقعه کربلا همراه امام حسین(ع) و یاران باوفایش بود و در روز عاشورا به علت بستن آب بر روی امام و یاران ایشان از سوی دشمن؛ تصمیم گرفته شد تا حضرت عباس(ع) برای آوردن آب به فرات برود، مشک‌ها را برداشت و چون به کنار فرات رسید یاران ابن زیاد به وی حمله کردند و ایشان را به شهادت رساندند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار