کد خبر: ۸۹۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 01 September 2020

 

هیات‌های عزاداری ‌تلاش دشمن برای دو قطبی‌سازی جامعه را خنثی کردند

یزد- ایرنا- رییس‌کل دادگستری یزد گفت: هیات‌های عزاداری در این ایام، شور حسینی را در کنار شعور حسینی به نمایش گذاشتند و با درایت و بصیرت دینی خود تلاش دشمنان را در دو قطبی‌سازی جامعه خنثی کردند.

غلامعلی دهشیری در نشست با اعضای کمیته رسیدگی به امور مساجد استان افزود: هوشیاری و بصیرت و همکاری مردم و مسوولان نقشه دشمنان را در دو قطبی سازی جامعه با القاء تقابل بین دین و علم و سلامت و معنویت خنثی کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، وی در ادامه با بیان اینکه روحانیون حافظان بی‌نظیر و پاسداران بی بدیل اسلام ناب محمدی (ص) و حامی انقلاب اسلامی هستند یادآور شد: روحانیت و مرجعیت شیعه که برخواسته از حوزهای علمیه هستند محور و مرکز امید و پناهگاه مردم در زمینه‌های مختلف دین و معنویت، اخلاق، سیاست، اجتماعی و فرهنگی در طول تاریخ بوده‌اند.

این مسوول، در خط مقدم بصیرت‌افزایی، استکبارستیزی، مبارزه با فساد و برخوداری از جایگاه والای اجتماعی در بین مردم را از ویژگی‌های شاخص جامعه روحانیت ذکر کرد و افزود: به همین دلیل دشمنان به دنبال تخریب چهره روحانیت اثرگذار شیعه است.

دهشیری با قدردانی از فعالیت صورت گرفته در کمیته رسیدگی به امور مساجد خاطر نشان کرد: رسالت این کمیته باید رسیدگی به تمام امور و شوون مربوط به مساجد باشد و باید با برگزاری جلسات متعدد و با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و فعالان این  حوزه نقش راهبردی و تعیین سیاستگذاری را در حوزه‌های مختلف مرتبط با مساجد ایفا نماید.

وی با اشاره به وجود برخی اختلافات بین ائمه جماعات و متولیان مساجد اظهار داشت: نیاز است که پرونده کامل شناختی از هر روحانی و همچنین ویژگی‌های خاص هر محل در سازمان تبلیغات ایجاد و با توجه به شناخت ایجاد شده برای محلات، امام جماعت متناسب با شرایط و وضعیت مناطق انتخاب شود.

رییس‌کل دادگستری یزد افزود: به روز بودن ائمه جماعات در حوزه‌های مختلف، تغذیه علمی و فرهنگی، توجه ویژه به حفظ شأن طلبگی و جایگاه روحانیت در بین مردم، نظارت و رصد و ارزیابی فعالیت‌های روحانیون، آموزش مهارت‌های ارتباطی از جمله موضوعاتی است که می‌تواند در این کمیته مورد توجه قرار گرفته و سیاستگذاری و برای آن برنامه عملیاتی طراحی شود.

دهشیری بر لزوم توجه ائمه جماعات به بحث پاسخگویی به شبهات اشاره کرد و گفت: ائمه جماعات باید در حوزه پاسخگویی به شبهات اهتمام جدی داشته باشند و با استدلال عقلی منطبق بر آموزه‌های دینی پاسخگوی شبهات نوجوانان و جوانان در مساجد محلات فعال‌تر شوند.

واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) به دلیل ماهیت اسلام‌خواهی، اصلاح‌طلبی و ظلم‌ستیزی‌اش همواره در طول تاریخ الهام‌بخش انقلابیون و حرکت‌های اصلاحی بوده و به همین دلیل هم در دوره‌های مختلف با برگزاری مراسم عزاداری برای این قیام، یاد سرور و سالار شهیدان زنده نگه داشته شده است.

امام حسین (ع) سومین پیشوای شیعیان در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمد و در دهم  ماه محرم  سال ۶۱ هجری قمر در کربلا به شهادت رسید.

همه ساله عزاداران حسینی در استان یزد  در خیابان‌ها، مساجد، تکایا و دیگر اماکن مقدس عزاداری و سوگواری با گلبانگ اذان، نماز ظهر عاشورا را به جماعت و با تاسی از سرور و سالار شهیدان اول وقت اقامه می‌کنند .

 همچنین بنا بر اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی یزد  از ابتدای محرم تاکنون ۹۸ درصد هیات‌های مذهبی با احترام به مقررات ستاد مبارزه با کرونا نسبت به رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی عمل کرده اند و از رییسان هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی نیز خواسته شد به تعهد خود در همکاری با مسوولان عنایت ویژه داشته باشند.

استان یزد یک هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی دارد که تاکنون هزار تشکل مذهبی در سامانه بیرق مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی کشور نام‌نویسی کرده اند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( دوشنبه )گفته بود که از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۳۷۵ هزار و ۲۱۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۰۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به بیماری کووید -۱۹ به ۲۱ هزار و ۵۷۱ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر دهم شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۶۴۲ بیمار جدید در کشور شناسایی که از این تعداد ۵۷۳ نفر بستری شدند.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۲۳ هزار و ۲۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۷۲۹ نفر بیمار بدحال تحت مراقبت قرار دارند که تاکنون سه میلیون و ۲۳۱ هزار آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ انجام شده است.

لاری با اعلام اینکه ۲۷ استان از ۳۱ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارد، افزود: بر اساس آخرین اطلاعات شرایط در تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز است.

به گفته وی همچنین شرایط در استان های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه ، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین از همه عاشقان و ارادتمندان اباعبدالله (ع) می خواهیم با دقت نظر در رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا همکاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار