رئیس پلیس راه استان ایلام از ممنوعیت استفاده از چراغ های زنون برای کلیه وسایل نقلیه خبر داد وگفت: برابر قانون با رانندگان متخلف برخورد می شود.
کد خبر: ۸۹۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 01 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ رضا همتی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت :متاسفانه تعداد زیادی از رانندگان خودرو ها اقدام به نصب چراغ ها و لامپ هاي زنون غيراستاندارد بر روي خودروها می نمایند که این امر به علت شدت نور قوي و آزاردهنده باعث کوري لحظه اي و آسيب چشم رانندگان مقابل شده و دید آنها را مختل می کند و در برخي از موارد نيز منجر به وقوع حوادث ترافیکی بويژه تصادفات خروج از جاده و واژگوني می شود.

وی ادامه داد:نور این لامپ ها می تواند راننده مقابل را برای مدت یک تا 4 ثانیه کاملا نابینا کرده و حتی تا چند ثانیه بر بینایی تاثیر بگذارد و باعث ایجاد تصادفات خطرناک در شب ها شود.

وی اضافه کرد : استفاده از چراغ زنون برای خودروها ممنوع بوده و در صورت مشاهده پلیس ضمن اعمال قانون با کد جریمه 2036 به مبلغ 510 هزار ریال ، آنها را موظفند می کنند تا این تجهیزات غیر استاندارد را از روی خودرهای خود بردارند.

رئیس پلیس راه استان ایلام یاد آور شد : پلیس راه استان ایلام از ابتدای سال جاری تا کنون دراجرای طرح برخورد با خودروهای چراغ زنون غیر استاندارد ،تعداد 885 دستگاه وسیله نقلیه متخلف را اعمال قانون کرده است.

وی گفت : نصب هر گونه تجهیزات اضافی و غیر استاندارد بر روی خودرو ممنوع است ودر صورت مشاهده توسط ماموران پلیس راه با متخلفان برخورد خواهد کرد. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار