چگونه در دوران کرونا رژیم غذایی خود را با برنامه‌های ورزش روزانه تنظیم کنیم؟
کد خبر: ۸۹۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷ 07 September 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: در این روز‌ها که بیشتر وقت خود را در منزل می‌گذرانیم نباید از ورزش کردن غافل شویم، به دلیل اینکه یکی از راه‌های مبارزه با این ویروس تقویت سیستم ایمنی بدن است.

عهدیه مرادی افزود: در این شرایط به دلیل نداشتن فعالیت باشگاه‌های ورزشی، افراد بیشتر وقت خود را صرف ورزرش در خانه می‌کنند. برخی تصور می‌کنند با امکانات کم نمی‌توان ورزش و فعالیت مفیدی داشت، اما این یک باور غلط است، چرا که در منزل می‌توان با کمترین امکانات ورزش‌هایی مانند ایروبیک، حلقه زدن، طناب زدن و دوچرخه را انجام داد.

وی تصریح کرد: قبل از شروع ورزش و تمرین‌های خود، وزن هدفی که تمایل داریم به آن برسیم را مشخص کنیم؛ می‌توان برای داشتن انگیزه بیشتر، از سایر اعضای خانواده بخواهیم ما را در این مسیر همراهی کنند.

کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز اضافه کرد: زمانی که فعالیت بدن کم باشد، سوخت و ساز بدن پایین می‌آید و کالری‌های دریافتی در بدن به چربی تبدیل می‌شود و سبب افزایش کلسترول می‌شود. به علاوه اینکه کم تحرکی باعث ایجاد مشکلات در روح و روان افراد می‌شود که به حالات افسردگی و پرخاشگری ختم می‌شود.

مرادی اظهارداشت: در این روز‌ها که در منزل هستیم بهتر است بکوشیم تا حد ممکن از خوردن غذا‌های پرچرب پرهیز کنیم و در کنار غذا‌های سالم و کم چرب، ورزش را در برنامه روزانه خود داشته باشیم.

با ورزش کردن و تحرک داشتن در مقابل ویروس کرونا که به راحتی می‌تواند افراد را درگیر کند سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود. برای داشتن برنامه ورزشی مناسب لازم است به زمان تمرین خود دقت داشته باشیم.

وی درخصوص زمان مناسب برای آغاز تمرین‌های ورزشی گفت: می‌توان ۲ ساعت قبل از صبحانه یا ۲ ساعت بعد از خوردن وعده غذایی تمرین خود را شروع کنیم.

با داشتن تمرین‌های مناسب در یک بازه زمانی و رعایت رژیم غذایی مناسب با شرایط بدنی خود کم کم بدن به سالم خوری و فعالیت عادت می‌کند و می‌توان تمرین‌های سنگین‌تر را هم در برنامه خود داشته باشیم.

بهتر است هیچ وعده غذایی را از برنامه خود حذف نکنیم، میان وعده‌های مناسب و مفید را به جای تنقلات انتخاب کنیم، مصرف مایعات را افزایش دهیم، مقدار مصرف شیرینی‌ها را کاهش دهیم.

کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: کودکان را نیز با موسیقی‌های شاد و لذت بخش با خود همراه کنیم که این کار باعث حفظ سلامتی روانی و جسمانی و کنترل وزن کودک می‌شود.

ورزش را با چند دقیقه نرمش شروع کنیم تا با مشکل گرفتگی عضلات بعد از ورزش کردن مواجه نشویم و بعد از اتمام تمرین چند دقیقه‌ای همان نرمش‌ها را برای سرد کردن بدن انجام دهیم.

مردی افزود: روزانه دست کم ۲۰ دقیقه را به ورزش در منزل اختصاص دهیم. با این کار هم از بیرون رفتن و به خطر افتادن خود و دیگران پرهیز کرده ایم و هم از بی تحرکی دور مانده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار