معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تعداد مبتلایان هر روز نسبت به روز قبل بیشتر می شود و به ۹۰ نفر در روز رسیده است در حالیکه به ۱۴ نفر در چند روز گذشته کاهش یافته بود.
کد خبر: ۸۹۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 11 September 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر جمیل صادقی فر  اظهار داشت: تعداد مبتلایان هر روز نسبت به روز قبل بیشتر می شود و به ۹۰ نفر در روز رسیده است در حالیکه به ۱۴ نفر در چند روز گذشته کاهش یافته بود.

وی دلایل مختلفی را برای افزایش ابتلا عنوان کرد و افزود: طبیعی است در مکان های پرتجمع ریسک انتقال ویروس نیر افزایش می یابد و به همان نسبت به میزان مبتلایان و تعداد بستری ها نیز افزوده می شود که در همین راستا تقویت نمونه گیری در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

صادقی فر در خصوص آخرین وضعیت شهرستان ها یادآور شد: بر اساس آخرین گزارش مربوط به ۱۹ شهریور ماه جاری، شهرستان با وضعیت قرمز در استان نداریم و شهرستان های ایلام، ایوان، آبدانان، مهران و دره شهر در وضعیت نارنجی هستند و شهرستان دهلران در وضعیت زرد قرار دارد.

وی ادامه داد: شهرستان های چرداول، ملکشاهی، هلیلان، سیروان و بدره نیز در وضعیت سفید هستند.

دکتر صادقی فر در خصوص اقامه نماز جمعه در سطح استان نیز گفت: بر اساس همکاری که شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان داشتند و در راس آن نماینده ولی فقیه در استان، نماز جمعه در مناطق نارنجی نیز برگزار نمی شود در صورتیکه در مصوبه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در کشور این محددودیت ها تنها در مناطق قرمز اجرا می شوند و گفته شده است برای سایر مناطق، با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بدلیل افزایش آمار مبتلایان در استان که تعدادشان در ایلام بیشتر است مقرر شد نماز جمعه در شهر ایلام نیز برگزار نشود اما نمازگزاران در مناطق دیگر که در وضعیت های سفید، زرد و نارنجی قرار دارند باید اصول بهداشتی را رعایت کنند و این رعایت ها تداوم داشته باشد و به فراموشی سپرده نشود.

دکتر صادقی فر اظهار داشت: بیش ۳۵۰ مدرسه در سطح استان ارزیابی شدند که برخی مدارس دارای زیرساخت های ضعیف هستند و این مشکل مربوط به سال های دور است که این مشکلات گاهی کمبود میز و نیمکت نسبت به جمعیت دانش آموزان است و گاهی محدود بودن فضای فیزیکی و حتی شیوه و ساعات تدریس حضوری یا غیرحضوری است که روز شنبه در ستاد استانی کرونا ارائه می شود.

وی به شیوع آنفلوآنزا اشاره کرد و گفت: هم اکنون نگاه ها متوجه شیوع آنفلوآنزای فصلی شده است که سال گذشته بیشتر دانش آموزان در معرض ابتلا قرار دارند و در حال شروع است که باید بر رعایت پروتکل های بهداشتی اصرار کنیم چرا که تحت هر شرایطی سلامتی دانش آموزان در اولویت قرار دارد و امیدواریم بتوانیم تصمیم مناسبی در این خصوص بگیریم تا حداقل خطر متوجه دانش آموزان شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار