نماینده شیراز گفت: با اشاره به ادعای آمریکا در رابطه با بازگشت تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: وقتی که ما نتوانیم از ظرفیت‌های موجود بین‌المللی استفاده کنیم و حقوقمان نادیده گرفته شود یا اینکه بخواهند تحریم‌ها را برگردانند چه دلیلی وجود دارد که ما نسبت به جامعه جهانی تعهد داشته باشیم.
کد خبر: ۹۰۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 20 September 2020
به گزارش تابناک فارس: جعفر قادری در ادامه افزود: وقتی که جامعه جهانی هیچ تعهدی در قبال جمهوری اسلامی نداشته باشد؛ بنابراین دلیلی ندارد که ما پایبند به تعهدات خود باشیم و یا اینکه بگذاریم بازرسی‌ از سایت‌های هسته‌ای کشورمان صورت بپذیرد و دقیقا باید همچون خودشان با آنها برخورد کنیم.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت صحت و سقم ادعای آمریکا مبنی بر فعالسازی مکانیسم ماشه اقدام متقابل جمهوری اسلامی چه خواهد بود، تاکید کرد: اگر نیاز باشد که از برجام، پروتکل الحاقی و همچنین دیگر تعهداتمان خارج شویم این کار را انجام خواهیم داد و می‌بایست متناسب با رفتارهای آنها برخورد کرد؛ لذا شورای عالی امنیت ملی و همچنین مجلس شورای اسلامی در این باره باید تصمیم‌گیری کنند.
 
این نماینده مردم در مجلس در ادامه افزود: قطعا؛ اگر آمریکایی‌ها مکانیسم ماشه را فعال کنند باید واکنش جدی در برابر این اقدام نشان دهیم و از مصالح و منافع کشورمان دفاع کنیم؛ بالاخره تعهدات بین‌المللی دوطرفه بوده و اینکه کشوری نخواهد به تعهداتش پایبند باشد معنایی ندارد.
 
وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند با خوی استکباری و قلدرمابانه خود مکانیسم ماشه را فعال کنند و ما نیز نباید تسلیم زورگویی‌های این‌ها شویم؛ اگرچه می‌خواستیم این کار انجام دهیم تا به اینجا نیامده بودیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار