نماز جمعه چهارم مهرماه ۹۹ در شیراز و ۱۹ شهر دیگر این استان فارس به‌دلیل اعلام وضعیت قرمز کرونایی اقامه نمی‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 24 September 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس، گفت: نماز جمعه چهارم مهرماه ۹۹ در شیراز و ۱۹ شهر دیگر این استان به‌دلیل اعلام وضعیت قرمز کرونایی اقامه نمی‌شود.
حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان افزود: با استناد به نامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هشت شهرستان این استان شامل شیراز، آباده، کوهچنار، سپیدان، بوانات، خرم بید، کازرون، پاساردگاد و توابع آن‌ها (در مجموع ۲۰ شهر) همچنان در وضعیت قرمز و شرایط ویژه قرار دارند از همین رو با هدف مقابله با شیوع کرونا و حفظ سلامتی شهروندان، نماز جمعه در این مناطق اقامه نخواهد شد.
وی افزود: نماز جمعه در ۵۰ شهر دیگر این استان که در وضعیت سفید یا زرد هستند، با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقامه می‌شود.

ملک‌مکان بیان کرد: ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا در هفته آینده دستورالعمل جدیدی برای شهر‌های با وضعیت قرمز صادر خواهد کرد تا نماز جمعه در همه شهر‌های کشور با رعایت دستورالعمل جدید برگزار شود، چنانچه شیوه‌نامه جدید اعلام شد، نماز جمعه از یازدهم مهرماه ۹۹ در تمام شهر‌ها اقامه خواهد شد.

وی، ازهمه نمازگزاران در شهرستان‌های مجاز درخواست کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از جمله استفاده از ماسک و دستکش، به همراه داشتن مُهر و سجاده شخصی، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند، همچنین افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلا از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.
مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس اظهار داشت: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی، منوط به اعلام رسمی و کتبی دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

برچسب ها: نماز جمعه ، شیراز ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار