محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور تمامی نهادهای تولید مسکن را داریم، ادامه داد: عدم نظارت بر بازار و اداره شدن وزارتخانه‌ای به مانند صمت با سرپرست از عواملی است که باعث شده تا قیمت مصالح ساختمانی روند رو به رشد را در پیش بگیرد و شاهد این باشیم که این موضوع تاثیر بر سایر قیمت‌ها بگذارد.
کد خبر: ۹۰۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹ 25 September 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند ماه اخیر شاهد افزایش بی‌رویه قیمت مصالح ساختمانی در بازار هستیم، گفت: متاسفانه امروز این افزایش قیمت‌ها بر قیمت مسکن و اجاره بها تاثیر سو گذاشته است.

وی با بیان اینکه در کشور تمامی نهادهای تولید مسکن را داریم، ادامه داد: عدم نظارت بر بازار و اداره شدن وزارتخانه‌ای به مانند صمت با سرپرست از عواملی است که باعث شده تا قیمت مصالح ساختمانی روند رو به رشد را در پیش بگیرد و شاهد این باشیم که این موضوع تاثیر بر سایر قیمت‌ها بگذارد.

 

نماینده جهرم در مجلس با اعلام اینکه در یکسال گذشته 200 درصد قیمت مصالح ساختمانی افزایش داشته است، افزود:دولت باید پیش از اینکه قیمت‌ها به اینگونه افزایش پیدا می‌کرد، قیمت مصالح ساختمانی را احصا می‌کرد و سود متعارفی برای آن در نظر می‌گرفت که متاسفانه این اقدام انجام نشد و امروز شاهد این وضعیت در بازار مسکن هستیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت توان نظارت بر بنگاه‌های تولیدی را ندارد، اظهار داشت:امروز یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن در چند وقت اخیر افزایش قیمت مصالح ساختمانی است، اگرچه شرکت های تولید کننده مصالح از یارانه‌های پنهان استفاده می‌کنند اما با نوسانات قیمت دلار آنها نیز قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

رضایی کوچی با اعلام اینکه در طرح مجلس برای جهش تولید مسکن یکی از مواردی که پیش‌بینی شده است درباره قیمت مصالح ساختمانی است، عنوان کرد:یکی از محورهای این طرح بحث مصالح ساختمانی و قیمت آن است که قرار شده است در وزارت صمت قیمت گذاری ها انجام شود و این قیمت گذاری ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد تا در اختیار انبوه‌سازان قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار