رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان از تلاش برای ثبت ملی تشکل «گردشگری پزشکی» به نام استان همدان خبر داد
کد خبر: ۹۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 09 September 2015
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان از تلاش برای ثبت ملی تشکل «گردشگری پزشکی» به نام استان همدان خبر داد.

به گزارش فارس؛ علی‎اصغر زبردست در جلسه بررسی راهکارهای پویایی واحدهای تحقیق و توسعه صنایع استان همدان و تحقق روابط متقابل صنعت و دانشگاه اظهار کرد: از آن جا که نگاه امروز کارخانجات بر برندسازی و بهبود روش تولید و کسب و کار است، کار در این حیطه نیز سخت‎تر شده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان، از اقدامات خوب استان همدان در این زمینه سخن راند و گفت: برای موفقیت در این زمینه باید به صورت توأمان به وضعیت بازار، تولید، سلیقه مصرف‎کننده، مواد اولیه و... نگاهی جامع داشت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان در ادامه با اشاره به وضعیت صادرات کشور و سهم پایین آن از این فرصت جهانی اظهار کرد: در بخش صادرات در رتبه 89 در جهان قرار داریم و در زمینه واردات نیز رتبه ما 38 است.

وی با تأکید بر اینکه باید به سرعت خلأهای موجود را پر کرد، آن را یکی از وظایف واحدهای تحقیق و توسعه عنوان کرد و خواستار توجه به این مهم شد.

همدان در زمینه صادرات خدمات فنی ـ مهندسی جایگاه مطلوبی ندارد

زبردست با بیان اینکه کارخانجات استان همدان دارای تولیدات خوبی در زمینه بازاریابی ضعف دارند، گفت: متأسفانه استان همدان با وجود برخورداری از ظرفیت کافی، در زمینه صادرات خدمات فنی ـ مهندسی جایگاه مطلوبی ندارد که باید فکری به حال رفع این مشکل شود.

وی از این موضوع که اتاق‌های بازرگانی در کشور به جایگاه واقعی خود دست نیافته‎اند، سخن گفت و ادامه داد: اتاق‌های بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی دارای جایگاه قانونی بالایی هستند به طوری که می‌توانند با قوای سه‌گانه همکاری داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان از ارتباط کمرنگ اتاق بازرگانی با سایر نهادها در همدان طی سال‌های گذشته خبر داد و افزود: متأسفانه اتاق بازرگانی استان همدان به دلیل ضعیف بودن و تعداد کم اعضا از 15 کرسی در اتاق ایران تنها چهار کرسی را در اختیار دارد.

همدان هیچ تشکل ثبت ملی شده‌ای در کشور ندارد

وی با بیان اینکه تشکل‌های مرتبط و ثبت ملی شده نیز می‌توانند در اتاق بازرگانی ایران کرسی داشته باشند، گفت: این در حالی است که همدان در این زمینه نیز محروم است زیرا هیچ تشکل ثبت ملی شده‌ای در کشور ندارد.

زبردست با اشاره به تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: از رهگذر فعالیت این شورا، موانع کسب و کار و تولید به اختیار استانداران برداشته می‎شود که دبیری این شورا با اتاق بازرگانی هر استان است.

وی برقراری ارتباط خوب و سازنده اتاق و فعالان اقتصادی را زمینه‌ای برای رفع مشکلات و ارائه خوراک فکری خوبی به استاندار دانست و گفت: یکی دیگر از حوزه‌‌های همکاری قوه مجریه و اتاق بازرگانی مربوط به کمیته ماده 76 است که قوانین مخل تولید و سرمایه‌گذاری در آن شناسایی شده و برای اصلاح به دولت ارجاع می‌شود.

برای کاهش میزان مالیات همدان پیگیر شدیم/معاون امور مالیاتی عزل شد

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان در خصوص افزایش میزان مالیات استان همدان در سال 94 و پیگیری‌هایش برای کاهش آن اظهار کرد: در شرایطی که درآمد مالیاتی به صورت میانگین در سطح کشور 24 درصد و در تهران 19 درصد افزایش یافته بود؛ که این رقم در همدان بین 38 تا 52 درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: طی نشستی که با معاون مالیاتی کشور برای بررسی و رفع این مشکل داشتیم، ایشان نه تنها صحبت‌های معقولانه همدان را نمی‌پذیرفتند که برخورد بدی نیز داشتند، به همین دلیل ما نیز از استان پیگیر موضوع شدیم که همین امر منجر به برکناری ایشان شد.

زبردست در ادامه سخنانش مالیات، بیمه و بانک‌ها را موارد مخل کسب و کار و تولید در کشور دانست و افزود: باید برای رفع مشکلات چاره‌ای اساسی اندیشید.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز داوری بین‌المللی در اتاق‌های بازرگانی کشور، آن را زمینه‌ای برای رفع مشکلات بدون ارجاع به قوه قضاییه عنوان کرد و افزود: اغلب صادرکنندگان به دلیل عدم آشنایی با قانون پس از صادرات با مشکلاتی مواجه می‌شوند که برای مثال می‌توان به مشکلات صادرکنندگان استان همدان در عراق و روسیه اشاره کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر تجار مراجعه به مرکز داوری بین‌المللی اتاق‌های بازرگانی را در قراردادهای خود ذکر کنند، از وقوع بسیاری از مشکلات پیشگیری خواهد شد.

*عضوگیری در تشکل‌ها و انجمن‌های مختلف در استان

وی در بخش دیگری از سخنانش از عضوگیری در تشکل‌ها و انجمن‌های مختلف در استان سخن به میان آورد و گفت: یکی از این تشکل‎ها مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

زبردست از تلاش برای ثبت ملی تشکل «گردشگری پزشکی» به نام استان همدان خبر داد و افزود: از آن جا که افرادی از کشورهای همسایه برای درمان به ایران و استان همدان سفر می‌کنند، باید از این ظرفیت به نفع استان بهره ببریم.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 100 پزشک در این تشکل ثبت‌نام کرده‌اند، تأکید کرد: اگر این تشکل ثبت ملی شود، چون همدان نخستین استان اقدام‌کننده در این زمینه است، به نام این استان ثبت خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان همدان گفت: اتاق بازرگانی ایران با 18 کشور دارای اتاق مشترک، 16 کشور دارای انجمن مشترک و 17 کشور دارای اتحادیه مشترک در ارتباط است ولی هنوز استان همدان مسئولیت هیچ یک از این نهادها را ندارد.

*در تلاشیم مسئولیت دو اتاق جدید به دست همدان داده شود

وی با بیان اینکه در تلاشیم مسئولیت دو اتاق جدید به دست همدان داده شود، تحقق این امر را برای استان همدان بسیار مطلوب دانست.

زبردست در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توسعه کشورهای هدف صادرات استان اظهار کرد: در همین راستا تمرکز بر روی کشورهای آفریقایی مد نظر است که مذاکراتی را با غنا در این زمینه داشتیم.

وی بازار کشورهای آفریقایی را بکر دانست و ادامه داد: در صورت بی‌توجهی به این بازار، ممکن است در آینده‎ای نزدیک این بازار را همانند عراق و آسیای میانه از دست بدهیم.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان همدان با اشاره به رویکرد «کشت فراسرزمینی» گفت: در همین راستا از کشور غنا درخواست 100 هزار هکتار زمین کشاورزی شد که با موافقت اولیه آنها، باید برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از آن را در برنامه داشته باشیم.

*سفر سفیر غنا به همدان طی روزهای 25 و 26 شهریورماه

وی در بخش دیگری از سخنانش از سفر سفیر غنا به همدان طی روزهای 25 و 26 شهریورماه خبر داد و در ادامه سخنانش اظهار کرد: تلاش برای صادرات خدمات فنی ـ مهندسی به کشورهای دیگر به ویژه کشورهای افریقایی باید مد نظر باشد زیرا در حال حاضر 800 شرکت پیمانکاری، 400 شرکت انبوه‌ساز و 7 هزار مهندس عضو در نظام مهندسی ساختمانی در استان همدان فعال هستند.

زبردست با بیان اینکه ظرفیت بازار همدان و حتی داخل کشور پاسخگوی این همه پیمانکار و... نیست، تأکید کرد: باید نسبت به صادرات خدمات در این بخش اقدام شود.

*10 روز پیش نخستین پارت طلای همدان به عراق صادر شد

وی با اشاره به بسترسازی برای فعالیت مشترک بین اتحادیه طلاسازان همدان و کشور غنا با معادن غنی طلا گفت: 70 نفر در استان همدان در زمینه سنگ‌های قیمتی و ساخت طلا و جواهر فعال هستند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان همدان ادامه داد: تا یک ماه گذشته صادرات طلا از همدان به کشور عراق به صورت قاچاق انجام می‌شد که بعد از اطلاع از این وضعیت، با همکاری سازمان صنعت و معدن و تجارت و گمرک، روند قانونی برای صادرات طلا تعریف شد.

وی با بیان اینکه 10 روز پیش نخستین پارت طلای همدان به عراق صادر شد؛ اظهار کرد: می‌توان از ظرفیت طلاسازان در کشورهای دیگر بهره برد.

زبردست در پایان سخنانش با بیان اینکه در تلاش هستیم تا پایان امسال سهم کرسی‌های اتاق بازرگانی همدان را به 15 کرسی برسانیم، خواستار توجه به این مهم شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار