درحالی که بسیاری از ما جایگاه پوست سیب زمینی را سطل زباله می دانیم، این ماده مغذی مواد بسیار مفیدی برای سلامت ما دارد.
کد خبر: ۹۰۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴ 27 September 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سیب زمینی یکی از پرمصرف‌ترین غذا‌ها در سراسر جهان است؛ به گونه‌ای که همگان به خاطر ارزان بودن و سرعت رشد و کاشت آسان از آن استفاده می‌کنند، اما پوست سیب زمینی اسرار بسیاری دارد که اکثر مردم از آن بی اطلاع بوده و از این رو سرنوشت آن غالبا سطل زباله است.

یک مجله تخصصی غذا و دارو لیستی بلند از فواید پوست سیب زمینی که گنجینه‌ای از مواد مغذی و مفید برای بدن دارد را منتشر کرده است.

تقویت سیستم دفاعی بدن با پوست سیب زمینی
پوست سیب زمینی یکی از مهم ترین منابع ویتامین سی به شمار می‌رود؛ به گونه‌ای که به مانند یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند، علاوه براین پوست زمینی حاوی ویتامین ب و کلسیم است که نقشی اساسی را در تقویت سیستم دفاعی بدن ایفا می‌کنند.
خاصیت ضد سرطانی پوست سیب زمینی
پوست سیب زمینی سرشار از موادی شیمیایی گیاهی است که آنتی اکسیدان قوی به شمار می‌رود و همچنین مقادیر زیادی اسید کلروژنیک دارد که بدن را از سرطان حفظ می‌کند.
کاهش کلسترول خون با پوست سیب زمینی
در پوست سیب زمینی مقدار زیادی الیاف، آنتی اکسیدان و بولیفنل وجود دارد که باعث کاهش میزان کلسترول می‌شود؛ از این رو توصیه می‌شود تا پس از شستشوی دقیق سیب زمینی را با پوست میل کنید.
کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی با پوست سیب زمینی
از آنجایی که پوست سیب زمینی سرشار از پتاسیم و یک ماده معدنی بسیار مهم است، مصرف آن از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی می‌کاهد؛ زیرا پتاسیم نقشی اساسی در کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب ایفا می‌کند.
پوست سیب زمینی همچنین حاوی مواد غذایی متنوع ، مفید و ضروری برای قلب مانند اسید امگا ۳ و اسید‌های چرب است.
حفظ میزان قند خون با پوست سیب زمینی
افزودن پوست سیب زمینی به وعده‌های غذایی خود اقدام مناسبی برای جلوگیری از پرخوری است؛ با صرف‌نظر از اینکه حاوی مقادیر زیادی الیاف است، مواد مغذی مناسب برای جلوگیری از افزایش سطح قند خون را هم دارد. تناول پوست سیب زمینی برای مدت زیاد موجب می‌شود تا فرد به نوع دوم مرض قند و بیماری‌های قلبی مرتبط با آن مبتلا نشود.
درمان سوختگی پوست
پوست سیب زمینی یکی از راه‌های خانگی تاثیرگذار و ساده برای درمان سوختگی پوست و یک آنتی باکتریال قوی است که پوست را مرطوب می‌کند و نسبت به دیگر پماد‌های سنتی ضد سوختگی اثرگذاری بهتری دارد.
بازگرداندن جوانی

بسیاری از مردم از خاصیت شگفت انگیز و سحرآمیز پوست سیب زمینی خبر ندارند؛ این ماده پرخاصیت به دلیل داشتن مواد غذایی اصلی مناسب برای رنگ طبیعی مو راهی شگفت انگیز برای از بین بردن پیری به شمار می‌رود و می‌توان با استفاده از پودر آن مو‌ها را شستشو داد.
کاهش لکه‌های تیره روی پوست با پوست زمینی
پوست سیب زمینی حاوی ترکیبات ضد باکتریال فنلیک و آنتی اکسیدان است که نقش مهمی را در بازگرداندن رنگ طبیعی پوست ایفا می‌کنند. شما باید پوست سیب زمینی تازه را روی لکه‌های تیره ناشی از آفتاب سوختگی و تیرگی به طور مستمر مالش دهید تا از خاصیت لکه بری و روشن کنندگی پوست سیب زمینی بهره‌مند شوید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار