تابناک: رییس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره‌بار اصفهان با بیان اینکه هفته آینده قیمت لیموترش و سیب خشک افزایش پیدا می‌کند، گفت: به دلیل وارداتی بودن لیموترش از سایر استان‌ها به اصفهان و افزایش قیمت آن در شهرهای دیگر، قیمت آن در اصفهان نیز افزایش می یابد.
کد خبر: ۹۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 07 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ناصر اطرج، در حال حاضر عمده فروشی‌ها مشکلی ندارند، اظهار کرد: نرخ‌ میو‌ه‌ها در کمیته فرعی نرخ گذاری، مصوب و به صورت هفتگی اعلام می‌شود و تا یک هفته قابلیت اجرا دارد.

وی در خصوص نظارت بر میادین میوه و تره بار اصفهان تصریح کرد: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، بازرسان اصناف و بازرسان اتحادیه همه روزه در سطح میادین بر فعالیت افراد نظارت دارند تا از وقوع تخلفات جلوگیری شود.

رییس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره‌بار اصفهان با بیان اینکه هفته آینده قیمت لیموترش افزایش پیدا می‌کند، ادامه داد: در هفته‌های گذشته قیمت هر کیلو لیمو ترش شش هزار تومان بود، اما به دلیل وارداتی بودن این محصول از سایر استان‌ها به اصفهان و افزایش قیمت آن در شهرهای دیگر، قیمت آن در اصفهان نیز افزایش یافت، ولی امیدواریم قیمت آن کاهش پیدا کند.

اطرج با بیان اینکه سیب خشک به ندرت به اصفهان وارد می‌شود از افزایش قیمت آن خبر داد و گفت: قیمت هر کیلو سیب خشک شش هزار تومان بود و در 10 روز گذشته سیب خشک بی‌کیفیت به میزان کم وارد اصفهان شد.

وی با اشاره به قیمت هفت هزار تومانی سیب خشک در تهران، گفت: قیمت این محصول در تهران و سایر شهرها بیشتر از قیمت اعلامی در اصفهان است و این امر موجب شده که سیب خشک در اصفهان بازار سیاهی پیدا کند و کیفیت خوبی نیز نداشته باشد به همین دلیل اتحادیه مبلغ 500 تومان به هر کیلو سیب خشک اضافه کرد که این افزایش از امروز قابل اجرا است.

رییس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره‌بار اصفهان تصریح کرد: میوه‌هایی هم‌چون خربزه، هندوانه، گلابی و هلو در شهر اصفهان و هم‌چنین انگور نیز در اطراف اصفهان تولید می‌شود، اما سایر میوه‌ها از شهرستان‌های دیگر تامین می‌شود.

اطرج در خصوص چیدن میوه‌های ریز و خراب در زیر میوه‌های خوب و درشت در صندوق‌های میوه گفت: این چینش در باغ‌ها هنگام چیدن میوه‌ها انجام می‌شود که در این خصوص جهاد کشاورزی باید هم مانند بارهایی که از شمال کشور وارد اصفهان می‌شوند فرهنگ سازی را با سورت و بسته‌بندی میوه‌ها انجام دهد زیرا میدان‌دار دخالتی در چیدمان میوه ندارد.

وی با بیان اینکه مرکز تره بار جاده باغ رضوان، میدان مادر عمده‌فروشی‌های اصفهان است، اظهار کرد: میادین میوه و تره بار نجف آباد، زرین شهر، شهرکرد، خمینی شهر و درچه از این میدان مادر تغذیه و به صورت عمده خرید و فروش می‌کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار