مدیرکل کمیته امداد استان تهران از جمع آوری ۷۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان کمک مردمی در استان تهران به کمیته امداد طی ۱۰ ماهه نخست امسال خبرداد.
کد خبر: ۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱ 01 March 2015
به گزارش تسنیم، تبارک سبحانی در نشست خبری خود که در محل دفتر کمیته امداد استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: امسال مراسم جشن نیکوکاری به دلیل مصادف شدن با شهادت حضرت فاطمه(س) با عنوان شور نیکوکاری و شعار اکرام فاطمی در روزهای 13و 14 و 15 اسفند برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال در مراسم شور نیکوکاری سه هزار و 230 پایگاه در سطح استان شامل 500 مسجد، 500 میدان و مرکز تجاری، دو هزار مدرسه، 200 پایگاه بسیج و 30 مرکز نیکوکاری برگزار می‌شود. ضمن اینکه مسئولان دفتر مرکزی قرار است در چند پایگاه از جمله مسجد النبی، هفت تیر، شهرک شهید محلاتی، میدان بهارستان، صادقیه و حسینیه ارشاد حضور داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته در جشن نیکوکاری 5 میلیارد و 700 میلیون تومان برای نیازمندان جمع آوری شد، افزود: سامنه تلفنی 7355 نیز برای افرادی که امکان حضور در شور نیکوکاری را ندارند آماده ارائه خدمت است.

وی تصریح کرد: مردم نیکوکار استان تهران در 10 ماهه نخست سال جاری 32 میلیارد تومان صدقه داده‌اند و در بخش زکات نیز 11 میلیون تومان جمع آوری شده است که بخشی از آن زکات فطریه است. همچنین از طرح اکرام 14 میلیارد تومان جمع آوری شد که در مجموع مبلغ 75 میلیارد و 550 میلیون تومان کمک مستقیم مردمی به کمیته امداد بوده است.

سبحانی با اشاره به آمار سه هزار و 176 نفری دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد گفت: از این تعداد یک هزار و 969 نفر دختر و یک هزار و 207 نفر پسر هستند و تعداد دانش آموزان تحت پوشش نیز امسال 14 هزار و 933 نفر بوده است که نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.
وی همچنین از اعزام یک هزار و 168 نفر تحت عنوان اردوی حج فقرا به مشهد مقدس خبر داد و گفت: این سفر به مدت 4 روز و با تأمین تمام هزینه‌ها برای مددجویانی که تا به حال به زیارت امام رضا (ع) نرفته بودند انجام شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه 65 هزار و 93 خانوار در سراسر استان تهران تحت پوشش کمیته امداد هستند، تصریح کرد: از این تعداد حدود 55 هزار خانوار مستمری بگیر دائمی و حدود 10 هزار خانوار به صورت موردی از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند همچنین 49 هزار و 115 خانوار دارای سرپرست زن هستند.

وی افزود: در ده ماهه سپری شده از سال 93 برای 976 دختر جهیزیه تهیه شده و همچنین 404 هدیه ازدواج برای دامادها و امکان ازدواج مجدد 73 زن مطلقه نیز فراهم شده است. ضمن اینکه برای 10 هزار و 166 نفر نیز بیمه تأمین اجتماعی پرداخت شده است. از تمام بیمه شدگان تحت پوشش کمیته امداد یک هزار و 417 نفر بیمه روستاییان و 70 هزار و 420 نفر از خدمات بیمه سلامت ایرانیان بهره مند شده‌اند.

سبحانی بیان کرد: همچنین 9 هزار و 176 نفر فرزند یتیم زیر 18 سال توسط 60 هزار و 821 نفر سرپرستی می‌شوند که به طور میانگین ماهانه 26 هزار و 773 تومان سرانه برای آنها پرداخت می‌شود.

وی همچنین گفت:در طرح محسنین که مختص ایتام نیست هم 9 هزار و 906 خانوار تحت پوشش هستند که توسط 51 هزار و 501 نفر حمایت می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه در بحث درمان در 10 ماهه نخست امسال  8 میلیارد تومان هزینه کرده ایم، گفت: متأسفانه به میزان دو تا سه ماه در این بخش بدهکار مراکز طرف قرارداد هستیم.

وی ادامه داد: وام‌های خودکفایی با سقف دو میلیون تومان به 58 درصد نیازمندان تحت پوشش و 42 درصد نیازمندان تحت پوشش پرداخت شده است که مبلغ این وام‌ها در مجموع 18 میلیارد و 137 میلیون تومان بوده است. ضمن اینکه از سال گذشته دو درصد نیز برای کارمزد این وام ها درنظر گرفته شده است.

سبحانی افزود:از طریق کاریابی ویا پرداخت وام خودکفایی 5 هزار و 902 نفر شاغل شده‌اند اما تعهد ماه در این زمینه 10 هزار نفر بوده است و به دلیل عدم همکاری بانک‌ها این تعداد محقق نشد. چرا که تنها 30 درصد از تسهیلات درخواستی را پرداخت کردند.
وی تصریح کرد: در مدت سپری شده از سال 93، 8 هزار و 808 نفر خدمات حقوقی دریافت کردند که این اقدام توسط وکلای خیر و به صورت رایگان انجام شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه از سال گذشته به دلیل عدم ثبت نام مسکن مهر خدمات ما در این بخش افت پیدا کرد، افزود: در سال 93 فقط برای 132 نفر کمک هزینه تهیه مسکن فراهم شد و ما بقی کمک‌ها به صورت تعمیرات اساسی و جزئی منازل مددجویان بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه دربرداشت.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد بن‌ها برای فروشگاه‌های نوروزی در میان نیازمندان توزیع شده است، تصریح کرد: این فروشگاه‌ها از اول بهمن آغاز به کار کرد و قیمت‌ها در انها به طور میانگین  15تا30 درصد نسبت به فروشگاه‌های عادی پایین تر است.

سبحانی در ادامه نشست خبری خود با اشاره به اینکه 63 هزار خانوار تحت پوشش استان تهران نیازمند دریافت عیدی هستند، گفت: میزان عیدی حداقل 40 تومان و حداکثر 150 هزار تومان برای هر خانواده خواهد بود که با توجه به قول مساعد دولت برای تأمین اعتبار لازم امیدواریم تا پایان هفته آینده به دست مددجویان برسد.

وی در پایان گفت: تمامی مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور از سبد کالایی وزارت تعاون بهره مند می‌شوند اما متأسفانه تخلفاتی در برخی فروشگاه‌ها نسبت به تحویل این سبدهای کالا و کم گذاشتن در تحویل کالای مرغ صورت گرفته بود که با نظارت و بازرسی ما این موارد برطرف شد. ضمن اینکه تعدادی از مددجویان کمیته امداد که به صورت موردی از ما خدمت می‌گیرند با تعداد محدود سبد کالا نیز دریافت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار