مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه کمبودی در زمینه تخم مرغ در استان نداریم از کاهش قیمت تخم مرغ از امروز در استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ 03 October 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:صمد رنجبری با بیان اینکه قیمت تخم مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار تعیین می‌شود، گفت: نرخ مصوب قیمت تخم مرغ در مرغداری‌ها ۱۲ هزار تومان به ازای هر کیلو و قیمت مصرف کننده ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی در ادامه افزود: قیمت تخم مرغ‌های بسته بندی در بازار با در نظر گرفتن هزینه بسته بندی تعیین شده است و بازرسان سازمان صنعت و معدن با همکاری جهاد کشاورزی فارس روند قیمت‌ها را رصد می‌کنند.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه با همکاری‌های صورت گرفته با اتحادیه مرغ تخم گذار در استان از امروز تخم مرغ در بازار عرضه شده است افزود: امروز قیمت هر کیلو تخم مرغ فله از حدود ۱۹ هزار تومان به ۱۵ هزار ۷۰۰ تومان رسیده است که این روند نزولی تا رسیدن به قیمت مصوب در پایان هفته ادامه خواهد یافت.

رنجبری با یادآوری اینکه اصلی ترین مشکل تولید کنندگان مربوط به تولید مواد اولیه همانند خوراک طیور است افزود: بالارفتن ارز باعث شده است که بسیاری از نیازهای اصلی مرغداری‌های همانند مکمل‌های غذایی و واکسن‌ها رشد صعودی پیدا کند و تأثیر افزایشی بر قیمت بگذارد.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه برخی از مرغداری‌ها ناچار به تعطیلی و فرستادن مرغ‌های تخم گذار به کشتارگاه شده‌اند افزود: در همین رابطه هماهنگی‌های از سوی واحدهای مربوطه دولتی انجام شده است تا خوراک مورد نیاز مرغ داری‌ها با قیمت کمتر به دست تولید کنندگان برسد.

برچسب ها: قیمت ، تخم مرغ ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار