یکی از مواردی که سبب آسیب رساندن به مو‌های شما می‌شود، استفاده نادرست از سشوار است.
کد خبر: ۹۰۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ 16 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: برخی اوقات خشک کردن موهایتان با «سشوار» زمان زیادی را می‌طلبد و گاه با وجود تلاش فراوان شما، نتایج معکوسی را در این خصوص کسب می‌کنید همچنین به دلیل استفاده نادرست از سشوار، سبب آسیب رساندن به مو‌های شما می‌شود.

پایگاه مجله «The list» انگلیس تعدادی از اشتباهاتی را که به هنگام خشک کردن موهایتان مرتکب می‌شوید و نتایج نامطلوبی را به بار می‌آورد، برشمرده است:

۱- ممکن است مو‌های شما بسیار خیس باشد
در صورتی که مو‌های شما بسیار خیس باشد، زمان بسیاری نیاز است تا به طور کامل خشک شود و تمامی این گرما‌های اضافی، به مو‌های شما آسیب وارد می‌کند؛ بنابراین قبل از استفاده از سشوار، سعی کنید موهایتان را با حوله خشک کنید؛ البته این کار را به آرامی انجام دهید.

 

همچنین بهتر است برای خشک کردن مو‌های خود به دلیل مو‌های آسیب دیده و یا نرم، از یکی از پیراهن هایتان استفاده کنید؛ چرا که الیاف حوله ممکن است قدری ناصاف باشد. همچنین تأثیر «تی شرت» پنبه‌ای بسیار بهتر خواهد بود.

۲- استفاده از سشوار پیش از محافظ حرارتی مو
نباید پیش از استفاده از «محافظ حرارتی مو»، اقدام به بکارگیری ابزار‌های داغ بر روی موهایتان بکنید تا در نتیجه دچار وارد آمدن آسیب به موهایتان نشود.

بهتر است از «محافظ‌های حرارتی مو» که به شکل اسپری در بازار وجود دارد، استفاده کنید؛ چرا که باعث می‌شود مواد آن به آسانی به شکلی یکنواخت روی مو‌های شما پخش شود.

 

۳- نگه داشتن سشوار نزدیک مو
دسته سشوار را به شکل مایل به سمت پایین مو‌های خود قرار دهید تا جریان هوا روی سر شما متمرکز شود و زمان خشک شدن کاهش یابد؛ اما اگر باد گرم سشوار به مو‌های شما نزدیک شود، این مسأله سبب وارد آمدن صدمات شدیدی خواهد شد.

نگه داشتن سشوار در نزدیکی مو‌ها می‌تواند پوست سر را بسوزاند و ممکن است سبب آسیب رسیدن دائمی به پیاز مو و در نتیجه به ریزش مو شود. از این رو بهتر است برای سلامتی مو‌های خود، از هدایت جریان مستقیم هوای سشوار به سمت مو‌هایی که در حال خشک کردن آن هستید، اجتناب کنید.

۴- تمیز نکردن سشوار
همانطوری که شما نیاز دارید تا مو‌های خود را بشویید، باید سشوار خود را هم تمیز کنید؛ چرا که تمامی گرد و غبار‌های ناخوشایندی که در فیلتر سشوار جمع می‌شود، می‌تواند سبب «وز شدن» مو‌های شما بشود.

همچنین در صورتی که فیلتر سشوار شما پر باشد، سشوار نمی‌تواند مقدار انرژی لازم را برای صاف کردن و خشک کردن موهایتان فراهم کند که این سبب می‌شود تا روند خشک شدن مو‌های شما زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

برچسب ها: سشوار ، محافظت از مو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار