به جای استفاده از کرم‌ها و مواد شیمیایی برای پوستتان بهتر است از میوه‌ها استفاده کنید.
کد خبر: ۹۱۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 21 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: میوه ها برای پوست ما مفیدند چون حاوی ترکیب های فعالی هستند که هریک برای نوعی بیماری پوستی مناسب است. البته همه آن‌ها، ترکیب های مشابه ای مثل قندها دارند که تحریک کننده ساخت سلول های جدید پوستی است اما ورای این ترکیب ها، میوه ها می توانند نیازهای پوستی را برطرف کنند.

 

توت فرنگی
ویتامین C موجود در توت فرنگی یک ماده‌ مغذی برای پوست بوده و به کلاژن سازی کمک بسیاری می‌کند. همانطور که می‌دانید کلاژن همان ماده ای ست که در دوران جوانی زیر پوست ساخته می‌شود و باعث شادابی و جوانی می‌شود.

 

آناناس
آناناس هم سرشار از ویتامین C است و علاوه بر آن آنزیمی دارد که به کم رنگ کردن لک‌ها کمک می‌کند.

 

کاهش تیرگی پوست با لیمو
اسید آسکوربیک و آنتی اکسیدان‌های موجود در لیمو به کمرنگ کردن لک‌ها و کاهش تیرگی پوست کمک می‌کند، اما نکته حائز اهمیت این اسید که لیمو حالت اسیدی دارد و برای هر پوستی مناسب نیست.

 

گوجه فرنگی
گوجه فرنگی نیز در تولید کلاژن سازی بسیار مناسب است و علاوه بر آن تیرگی کلی صورت را نیز تا حدود‌ی کم می‌کند.

 

پوست ریه سوم انسان!
ریتم بدن ما با توجه به ۴ فصل تنظیم شده است و پوست ما نیز در هر فصل تغییر می‌کند. میوه‌هایی که در هر فصل می‌رسند، بهترین انتخاب برای سلامت پوستمان هستند. مثلا در فصل تابستان بیشتر دچار آفتاب سوختگی می‌شویم بنابراین میوه‌های آب دار مثل طالبی یا هندوانه بهترین گزینه انتخابی اند. برعکس در زمستان پوست کمتر در معرض آفتاب است و انرژی کمتری دریافت می‌کند. در این فصل انجیر و خرما که غنی از قند هستند، می‌توانند برای پوستمان مفید باشند.

نکته دیگر اینکه غیر از فصل باید به احساسات و شرایط روانی خودمان هم توجه داشته باشیم. می‌گویند پوست ریه سوم آدم هاست و تمام سموم فیزیکی، غذایی و روحی روی آن تاثیر دارند. با توجه به شرایط روحی مان باید به دنبال میوه‌هایی باشیم که آرام کننده، سم زدا یا مرطوب کننده هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار