مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بر اساس پیش بینی‌ها امسال بالغ بر 200 هزارتن خرما از سطح نخلستان های استان فارس برداشت می‌شود و این در حالی است که در سال گذشته تولید خرمای استان برابر 186 هزار تن ثبت شده است.
کد خبر: ۹۱۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ 26 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایانا: مجیدرضا پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سطح نخیلات مثمر و بارور استان فارس بالغ بر 25هزار و 600 هکتار است و این استان از نظر سطح، جایگاه چهارم و از نظر تولید، رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

پاکاری تصریح کرد: شهرستان های جنوبی استان فارس از جمله قیروکارزین، کازرون، جهرم، فراشبند، لارستان، لامرد، داراب، زرین دشت، مهر، گراش، خنج و فسا از مراکز مهم تولید خرما هستند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین ارقام نخیلات استان کبکاب، شاهانی، زاهدی، گنتار، خاصویی، مضافتی، خنیزی، برحی و.... است، افزود: توسعه ارقام خشک و نیمه خشک مانند زاهدی، پیارم و مجول به منظور زمینه اصلاح رقم و بهبود کمی و کیفی تولید در سطح استان در دستور کار قرار دارد.

به گفته پاکاری؛ شروع برداشت خرما در استان فارس با ارقام زودرس مانند آل مهتری، خنیزی؛ از اواسط مرداد ماه است و با برداشت ارقام میان رس کبکاب، خاصویی و مضافتی در شهریورماه و مهر ادامه می یابد و با برداشت ارقام دیررس تر مانند زاهدی و پیارم و تا اواخر آبان ماه بسته به منطقه به پایان می رسد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابراز کرد: امید است با ادامه حمایت از بخش تولید و افزایش صادرات و ارتقای سطح کمی و کیفی تولید از طریق دانش فنی شاهد جهش تولید خرما در سطح استان باشیم.

 

 

برچسب ها: برداشت ، خرما ، نخلستان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار